IKEA

Z Necyklopedie

Merge-arrows Tento článek se tematicky překrývá s článkem Jak sestavit nábytek IKEA.

025
Ikeä
IKEA je obří korporace ze Švédska a jeden z nejznámějších a nejmocnějších obchodů s koberci. Zaměřuje se hlavně na bavlněné koberce, ale můžete tu najít i polyesterové koberce. IKEA rozprostřela síť obchodů po celém světě. Největšími pobočkami jsou New York (USA) a Islámábád (Pákistán). Nejmenšími pobočkami jsou naopak Akafuka (Středoafrická republika) a Vyšná Diera pod Sráčom (Moravská Jihovýchodní Afrika).
IKEA pohovor

Firemní filosofie si zakládá na kobercích co nejhůře a co nejlevněji dělaných, ale tak, aby vypadaly dobře. Koberce se pak prodávají zabalené v igelitu, a to tak aby zákazník na pohmat nepoznal zjevně levný šunt. Cenovky jsou vyrobené z ropy a jsou naprosto přírodně nerozložitelné. Navíc jsou na nich ve většině případů napsané nižší ceny, než jaká je skutečnost.

Nezaměňovat s firmou IKEA, což je výrobce nábytku atakp.

[editovat] Expanze

Obchodní řetězce
Koruna

potravinové
Albert
Allahu Akbar
Billa
de Billa
Kaufland
Lidem
Lidl
TESCO
Večerka

nábytkové
IKEA
Necyklokrám

ostatní
Agrofert
Cikay Elektrospotřebiče
IKEA

IKEA usiluje o vstup na trh s modlitebními a perskými koberci. S tržním podílem v objemu necelého půlprocenta je až daleko za monopolistou v podobě perského giganta HASAN RÚHÁNÍ CORP.

[editovat] Historie

Firma vznikla již v 18. století, přesněji 28. dubna 1715 (všimněte si, že nejde o prvočíslo), královským výnosem č. 157. Frederik I. Švédský tímto reagoval na nedostatek koberců v tehdejší době. Jak ve Švédsku, tak v zahraničí.

[editovat] Vznik názvu

Název IKEA vznikl z posledních dvou písmen jeho křestního jména a z prvního a posledního písmene druhého křestního jména jeho druhé manželky Ulriky Eleanory Švédské, která si ho vzala, protože nadevše milovala koberce. Firma se původně měla nazývat LUDOPRSK podle prvních dvou písmen z prvních dvou jmen a podle začátku třetího jména jeho první manželky Luisy Dorotey Pruské, ale jelikož ho brzy po sňatku začala podvádět s jeho otcem Karlem Hassensko-Kassenským, musel si brzy vzít novou ženu, ale jelikož ji nemiloval tak jako Luisu, pojmenoval po ní jen část firmy.

[editovat] Fotografie z archívů VTN

[editovat] Odkazy

uncyclopedia