Jílovec Maďar

Z Necyklopedie

Jílovec maďar(někdy se mu i říká původním jménem aštar koňský) je u nás se běžně vyskytující strom. Jediný problém je, že někdy padá a tím pádem mu státní policie. dala titul vraha, protože se to počítá jako pokus o vraždu. Příbuzný, ale mnohem vzácnější je Kaštanovník Sjetý.

[editovat] Původ jména

Jeho původní jméno aštran koňský vzniklo, když Aštar Šeran přivezl tento strom jako dar jistému Frantovi Omáčkovi. Ten neváhal a strom pojmenoval po Aštarovi. Přívlastek koňský se dohledat nepodařilo (existuje mnoho teorií přičemž nejpravděpodobnější je o tom, že Aštar přijel na koni). Jeho novější jméno Jílovec Maďar vzniklo okolo roku 1409. důvodem vzniku bylo to, že se jistý lovec schovával za tímto stromem a zabíjel kolem jdoucí Maďary. Následně jedl jejich maso.

[editovat] Využití

Plody jílovce se používají k výrobě různých kouzelných mastí, které používají léčitelé a v kombinaci s jejich magickými schopnostmi je docíleno požadovaného efektu, protože však správný postup umí jen pár lidí (mezi ně patří třeba Vlastík Plamínek či Jolanda), tak je pravděpodobné, že se nic nestane a nebo, že se stane i úplně něco jiného. Toto je další důvod proč je jílovec často žalován.

[editovat] Ohrožení

Jílovec je v dnešní době ohrožen jak policií, tak i klíněnkou jílovcovou, jejíž larvy parazitují listy jílovce. Parazitovaný list musí jít k doktorovi, kterých je v tomto oboru nedostatek ( Ministerstvo zdravotnictví pracuje na zaškolení dalších doktorů)a to je důvod k obavám, protože poté co jílovec vymizí, tak přijdou policisté o práci.

Sarracenia flava.jpg
Rostliny
AcerAdelaide kratzmariBanánovníkBez černýBolševník velkolepýBrokoliceCelerCibule kuchyňskáCírkevČajovník čínskýČuhýřHopsinkyJílovec MaďarJmelíKaktus polárníKlausovec obrovskýKlementýnkaKokoticeKonopí setéLilek bramborLípaLopata pracovníMák setýMasožravé rostlinyOkurka setáPleskatec zavlhlýPýr zkroucenýSlunečnice ročníSmrk velkýŠalinovníkTrnka obecnáTřešeňTrdelníkTučňákVlas člověčíVlaštovičníkVrbaZelí
uncyclopedia