FANDOM

Jílovec maďar (původním jménem aštran koňský) je u nás se běžně vyskytující strom. Jediný problém je, že někdy padá a tím pádem mu státní policie dala titul vraha, protože se to počítá jako pokus o vraždu. Příbuzný, ale mnohem vzácnější je Kaštanovník sjetý.

Původ jménaEditovat

Jeho původní jméno aštran koňský vzniklo, když Aštar Šeran přivezl tento strom jako dar jistému Frantovi Omáčkovi. Ten neváhal a strom pojmenoval po Aštarovi. Přívlastek koňský se dohledat nepodařilo (existuje mnoho teorií přičemž nejpravděpodobnější je o tom, že Aštar přijel na koni). Jeho novější jméno Jílovec Maďar vzniklo okolo roku 1409. Důvodem vzniku bylo to, že se jistý lovec schovával za tímto stromem a zabíjel kolem jdoucí Maďary. Následně jedl jejich maso.

VyužitíEditovat

Plody jílovce se používají k výrobě různých kouzelných mastí, které používají léčitelé a v kombinaci s jejich magickými schopnostmi je docíleno požadovaného efektu, protože však správný postup umí jen pár lidí (mezi ně patří třeba Vlastík Plamínek či Jolanda), tak je pravděpodobné, že se nic nestane a nebo, že se stane i úplně něco jiného. Toto je další důvod proč je jílovec často žalován.

OhroženíEditovat

Jílovec je v dnešní době ohrožen jak policií, tak i klíněnkou jílovcovou, jejíž larvy parazitují na listech jílovce. Parazitovaný list musí jít k doktorovi, kterých je v tomto oboru nedostatek (Ministerstvo zdravotnictví pracuje na zaškolení dalších doktorů) a to je důvod k obavám, protože poté co jílovec vymizí, tak přijdou policisté o práci. Štěstí v neštěstí je alespoň fakt, že mourec borušový si jílovce většinou nevšímá.

Sarracenia flava
Rostliny
AcerAdelaide kratzmariBanánovníkBez černýBolševník velkolepýBrokoliceCelerCibule kuchyňskáCírkevČajovník čínskýČerný hypízČuhýřEjakulyptusHopsinkyInteligence rostlinJílovec MaďarJmelíKaktus polárníKlausovec obrovskýKlementýnkaKokoticeKonopí setéLilek bramborLípaLopata pracovníMák setýMasožravé rostlinyOkurka setáPleskatec zavlhlýPýr zkroucenýSlunečnice ročníSmrk velkýŠalinovníkTrnka obecnáTřešeňTrdelníkTučňákVlas člověčíVlaštovičníkVrbaZelí