Jízdenka pražské hromadné dopravy

Z Necyklopedie

Možná hledáte: Zloději a vrazi v pražské dopravě

1000

Při nakupování většího počtu jízdenek pražské hromadné dopravy je zapotřebí většího počtu balíků bankovek – problém je ale v tom, že jízdenkové automaty nepřijímají bankovky, ale pouze drobné mince.

Jízdenka pražské hromadné dopravy je aplikací matematické funkce exponencionálního růstu. Přesněji její cena je aplikací exponencionálního růstu. Ano, je sice pravda že pokud si nedáváte pozor, může tento růst být vskutku extrémní (1000 ), nicméně Praha se ještě drží slušné ceny za jednu jízdenku kolem 30 Kč.

[editovat] Vlastnosti

Vzhledem k tomu, že komfort cestování je zcela jistě srovnatelný s dopravou v Německu a Švýcarsku, musí se v souladu s tímto také cena náležitě zvyšovat. Situace, kdy by cena jízdenky nicméně dosáhla velkého počtu nul, je sice stále daleko a duševní zdraví Pražanů tak ještě není ohroženo, tak či onak stále více lidí cítí značný pocit nasranosti, nechtějí-li cestovat načerno.

Jízdenky pražské dopravy při bližším pohledu překypují vodotisky, hologramy, opatřeními proti teroristům a pokyny pro osoby se zhoršenou kontrolou svěračových svalů. I přesto však většina cestující stále není samozřejmě spokojena. Ti by totiž dali přednost řekněme... cenově vhodnějšímu lístku – nejsou-li ovšem ochotni případný cenový rozdíl vyřešit úprkem od příslušného revizora.

Co musíme na pražském jízdném rozhodně pochválit je jednoduchý a přehledný tarifní systém. Za hranicemi hl. m. Prahy najdeme pásma číslovaná 1–7, zatímco na území se hl. m. Prahy se nacházejí pásma P, 0 (nula) a B, přičemž pásmo P platí za dvě pásma. Co tato označení znamenají, to se dosud nepodařilo nikomu rozluštit, nápadné je pouze to, že P. B. jsou iniciály populárního bývalého primátora Pavla Béma. Není ani tedy dosud jisté, jestli vznikne pásmo (dvojpásmo?) S (Bohuslav Svoboda). V každém případě je tento princip velmi jednoduchý jak pro Pražany, tak pro venkovany, Moravistánce, ale hlavně pro cizince.

[editovat] Jízdenka jako politické téma

Pražské jízdenky jsou samozřejmě také vděčným politickým tématem. Zatímco pražský primátor se snaží exponencionálnímu zvyšování cen dělat přítrž (nebo si to alespoň myslíme), Dopravní podnik hlavního města Prahy by rád šrouboval, jak se dá. Jiří Paroubek se naproti tomu rozhodl, že až jeho kandidát za ČSSD vyhraje ve volbách v Praze (hahaha), budou se lístky na tramvaj používat místo poplatků v nemocnicích a peníze z nich pak na vydržování zdravotnických zařízení.

Dopravní podnik je již nyní tak zděšený, že se obává skutečnosti, že bude muset polovinu vozového parku odprodat do Ruska, nebo ještě lépe na Sibiř, aby měl alespoň nějaké peníze a nemusel najímat gastarbajtry z východu. Nicméně na revizory z Užhorodu se jistě všichni těšíme!

šde  
ROPID
Bus jede jinam Dopravci

ArrivaČeské dráhyČSADČSAD KladnoDP PrahaICOMRopid

JirkaPar Krtek

D (linka metra v Praze)Depo HostivařDolínkoidaChalupoidaJulča z metraLetňany (stanice metra v Praze)Metro do každé domácnostiMetrolinkaMetrem do BohnicPoslanecké metroPražské metroŠkoda 6MtWaldorfská škola (stanice metra v Praze)Zámky (stanice metra v Praze)

Zastavkalhotka praha Autobusy

X-AX-BX-22150174177200666Karosa C 954EIrskýbusSORVrakosa

Nehoda-tramvaj Električky

Automatizace tramvajové dopravyPorschetra1791214182241

BabaZMetra Ostatní

Blíž PražanůmDoprava v PrazeEsko PrahaFordCityJízdenka pražské hromadné dopravyNejdůležitější trať v PrazeNádraží Praha-HolyněNízkopodlažní tramvajOpencardPrázdninový provozSeznamka v pražské MHDUbliž PražanůmVertikální chrlič intelektuálůZastávka na znameníŽabotlamA380L1

uncyclopedia