Jakubec mečiarovi

Z Necyklopedie

Přejít na: navigace, hledání

[editovat] Čo to je

V roku 2016 Martin Jakubec vstúpil do politiky so slovami: ,,Smiali sa Mečiarovi, smiali sa Kotlebovi, smiali sa Trumpovi, smejú sa Jakubcovi, ale ja by som sa nesmial, lebo bude veselo. No hneď pár dní na to oznámil, že by rád prednášal na Mečiarovom pohrebe a že takto by vyzerala tá reč:

[editovat] Jakubec mečiarovi speech

Dovolil by som si vám, milé dámy a páni, predniesť najpodstatnejšie časti jeho života. Narodil sa v roku 1942 v prekrásnej časti mesta Zvolen. Chodil na základnú školu, aj na strednú a po jej skončení pracoval ako referent. Neskôr pracoval ako tajomník v odbore hospodárstva v Žiari nad Hronom. Netajil sa tým, že zo začiatku politickej kariéry bol komunista, pretože v roku 1962 sa stal oficiálnym členom Komunistickej strany Československa. Ale on sa u nich nikdy necítil dobre a vedel, že komunizmus nie je správna politická cesta pre jeho krajinu. Počas Pražskej jari dokonca odporoval vojskám Varšavskej zmluvy, preto bol v roku 1968 zbavený postov a v roku 1970 vylúčený. Neskôr pracoval až do legendárneho novembra 1989 ako tavič a neskôr právnik. Legendárna Nežná revolúcia ho priviedla naspäť do politickej kariéry, pôvodne ako minister vnútra a životného prostredia. No vďaka jeho perfektnej schopnosti získať si ľudí za dobrú vec sa stal hlavným kandidátom na predsedu vlády novej Slovenskej republiky. A podarilo sa mu to. Dnes ho tu môžeme spomínať ako prvého predsedu vlády Slovenskej republiky. Počas jeho kariéry upevnil postavenie Slovenska medzi ostatnými štátmi, pripojil Slovensko k Európskej únii, vytvoril demokratický štát a mnohé iné. Síce sa hovorí, že o mŕtvych treba len dobre hovoriť, no o Mečiarovi sa to povedať nedá. Počas celej jeho demokratickej kariéry nám veľmi často ukazoval aj jeho zlú stránku. Jeho demokratická vláda bola priam nasýtená korupciou, rozpredávaním štátneho majetku za nízke ceny, či obohacovanie sa z rôznych príčin. No ku verejnosti najviac vyčíhal spor s prvým slovenským prezidentom Michalom Kováčom, ktorý vyvrcholil únosom Kováčovho syna a Mečiarovými amnestiami. Už minulý rok pri smrti Michala Kováča pán prezident Andrej Kiska vyhlásil, že treba znova zaostriť pozornosť na zločiny „Mečiarizmu“ a vyzval vládu, aby sa pokúsila túto úlohu na počesť Michala Kováča vyplniť. No vláda ku tomu zaujala „stupídny“ postoj a neunúvala sa urobiť vôbec nič. A teraz sa tu schádzame rok na to a nikto z nich nemôže prehlásiť, že v kauze Mečiarizmu niekto postúpil. Preto aj ja vyzývam takmer po roku znovu našu vládu, aby sa postavila na nohy a obnovila diskusiu o Mečiarizme. No zatiaľ, milí dámy a páni, doprajme pánovi Mečiarovi večný oddych a nechajme túto tému na neskoršie diskusie. Ak nás, Vlado, počuješ, prajeme ti tam hore omnoho lepšie časy, aké si zažil tu na zemi.

uncyclopedia