Jan Ámos Komenský

Z Necyklopedie

Komensky

Jan Ámos Komenský byl byl prodavačem v supermarketu, biskup zrušené církve, chudý tunelář, pedagog jenom z donucení, zapálený spisovatel, kantor, emigrant, kolaborant, teolog, filosof, první velký průkopník řitního alpinismu atd. atd. atd.

[editovat] Živototopis

BirthplaceOfJAKUherskyBrod

Na důkaz úcty Broďané na Komenského rodném domě uchovávají původní prvky a detaily dobové architektury

Komenský se narodil zhruba v druhém tisíciletí po Kristu v Uherském Brodě, Nivnici a Komni. Protože Komenští se často stěhovali a rodný list se mu někam zdejch, nárokuje si jeho zrození i pár bezvýznamných dědin v okolí. To je ale největší hloupost, kterou kdo pronesl od doby, kdy člověk vynalezl koně.

Když měl jít Honza do spořádané katolické školy, raději se flákal a psal slovník, který mu pak stejně shořel. Studoval v cizině. Mezitim učil a byl vysvěcen na protitestantského kazatele. Kázal a byl proti katolické církvi stejně jako třeba ďábel, reformace, osvícenství, Napoleon, zednáři, nacisti, komunisti i Evropská unie. Proto se hodil komunistům do krámu a proto ho dali na jednu bankocetli, na které je dodnes. To si ovšem mnohem více zasloužili třeba Jára Cimrman, svatý Vojtěch, nebo Cyril s Metodějem.

Komenský musel na kraťoučkou dobu, než budou Habsburkové v českém království poraženi, do ciziny. Aby ušetřil za cestu, nechal rodinu umřít na mor a nemusel pro ně kupovat letenky.

Nejdřív Komenský utekl do Polska. Jeho bratři ve víře nechali bydlet velkou skupinu Čechů přímo ve městě v Lešně. Potom začala třicetiletá válka. Švédi byli spojenci českých vyhnanců, protože se chystali porazit nenáviděné Habsburky a dosadit nového krále, který by dovolil jejich návrat domů do Čech a nastolil anarchii. Švédi ale porazili Poláky a ničili a rabovali jejich zemi. Češi v Lešně si toho nevšimli. Poláci se masově vraceli ke katolické víře. Češi považovali Švédy za osvoboditele, Poláci za nepřátele. V té době přijel samotný švédský král jeho veličenstvo Gustav II. Adolf do Lešna. Komenský ho srdečně přivítal a zahájil výstup koncem královy trávicí trubice. Začal mu recitovat svou latinskou Ódu na Gustava Adolfa. Poláci to sledovali skřípajíce zubama.

Hned jak Švédi opustili Polsko, Poláci začali projevovat nespokojenost s přítomností kolaborantské české menšiny v jejich městě. Jejich nespokojenost vyvrcholila ve chvíli, kdy Komenský přidal do slovníku slovo Plápolák. Zapálili českou čtvrť a Čechy vyhnali.

Již v Polsku Jan Ámos Komenský skákal z koně na ženský, byl'ť to veliký spermon před Hospodinem. Vymyslel 195,22 nových milostných poloh. K jeho oblibě mezi ženami přispívaly škorně z dobré usně a jeho schopnost vládnout oběma pery. Jedním perem (tím namáčeným do inkoustu) oslňoval komtesy (tehdejší intelektuálky), druhým (tím mohutným, zasouvaným) ženy prosté. S protitestantem samozřejmě prováděly zásun výhradně protitestantky, podle Legendy Perensis ale příliš neprotitestovaly.

Komenský utekl do Švédska, kde protitestanti nikomu nevadili, a tam zpronevěřil peníze za reformu švédského školství. Komenský nic nedokázal, přestože švédský král, nejmocnější muž tehdejšího světa, za něj všechno platil. Nechal si zaplatit, vytuneloval je a všechny prachy prošustroval. Ještě Švédům nakreslil mapu Moravy, aby na Moravě při třicetileté válce něco nezapomněli vypálit. Potom utek do Holandska.

Tam filosofoval o placatém světě, poslal učence z Harvardu, kteří ho zvali do Ameriky kvůli jeho filosofii tam, kam lezl Gustavu Adolfovi, a umřel.

[editovat] Názory

Komenského názory byly hlavně pedagogické. Myslel si, že se všichni mají učit a že se nikdo nemá neučit, protože všichni se dokážou aspoň něco málo naučit, a to ať chce nebo nechce. Tak se to taky dodnes děje. Psal k tomu učebnice, z kterých se nikdo neučí. Vymyslel nové druhy škol (kupříkladu škola hrou) a další blbosti - třeba učení bez rákosky. To všechno už dávno úspěšně prováděli jezuiti. Komenský ukradl jejich copyright a psal o tom učebnice. Dneska by mu to OSA zatrhla.

[editovat] Dílo

Komenský psal. Psal v cizích jazycích a jeho díla se četla a vycházela v cizině. Komenského knižní díla jsou vcelku velmi málo významná. Navíc buď shořela nebo je už nikdo nečte, protože toho napsal hodně. Taky byl bordelář a v jeho zápisech se nedá vyznat. Komenského dílem se zabývá komenologie.

Velikým dílem, ve kterém se vysmál, pomluvil a udělal blbce a blázny ze všech povolání a z celého světa a kde propaguje únik do virtuální reality, je jeho Labyrint světa a ráj srdce. [1]

[editovat] Komenský v propagandě

To, že Komenský je učitel národů, je veliká holá pravda a nikdo nepotřebuje vědět proč, protože to je pravda. Komenský nic nedokázal, na všechno nadával, všude viděl jen to nejhorší, kradl, závazky a smlouvy neplnil, otravoval veřejnost dopisy, prohlášeními a názory a na ničem neviděl nic dobrýho. Sice opomenul některá průmyslová odvětví jako informační technologie, automobilový průmysl, sociální sítě a další, ale to určitě bylo schválně a tak to to Komenský chtěl. Komenský je velkým vzorem pro současnou českou společnost.

[editovat] Poznámky

Je všeobecně známo že Jan Ámos Komenský skákal z okna na ženský. Jednou skočil na ženskou, udělal z ní Komenskou.

Honza Honzové
Jakub Jan RybaJan Ámos KomenskýJan Berwid-BuquoyJan DvorskýJan FischerJan František WomackaJan HusJean-Jacques RousseauJan KaplickýJan KavanJean LafitteHonza NedvědJan NerudaJán SlotaJán SokolJan ŠvejnarJan XXIII.Ján ZákopřaníkJan ŽižkaHonzíkova cesta
uncyclopedia
V jiných jazycích