Jan Vodňanský

Z Necyklopedie

Vodnansky Klec-2
Jan Vodňanský
Biografické informace
Diagnóza s úsměvem idiota
Narození

19. června 1941, Praha, Královské Vinohrady, Protektorát Čechy a Morava – tedy stejně jako Václav Klaus

Úmrtí

stejně jako Václav Klaus

Děti

dokonce i vnoučata

Tituly

Ing. PhDr.

Povolání

filosof a zpěvák

Zajímavosti
1

vystudoval techniku a filosofii

Jan Vodňanský je spiritus movens českých dějin pozdního 20. a raného 21. století. Je prapotomkem mistra Jana Kampana Vodňanského, který byl málem popraven na Staroměstském náměstí v roce 1621, ale místo toho zemřel přirozenou smrtí o rok později. Narodil se ve stejný den jako Václav Klaus, podle některých životopisců došlo v porodnici k záměně obou novorozenců. Na rozdíl od Václava Klause se v dětském věku neúčastnil aktivně pražského povstání, jednak proto, že byl mimo Prahu, ale také proto, že pravděpodobně s nacistickým režimem kolaboroval. Jeho kolaborace se projevovala tím, že projevoval radost z poplachů a pobytu ve sklepě.

Již od prvního dne ve škole byl exhibicionistou.[1] Později vstoupil do Pionýra pod krycím jménem Jenda Vodňanský, o čemž se psalo v rozsáhlé reportáži v časopise Sedmička Pionýrů. Svoji uměleckou kariéru zahájil v roce 1968 písní Vcházejí maršálové. Jak sám prozradil, napsal ji již před 21. srpnem, je tedy zřejmé, že patřil k hrstce těch, kteří byli obeznámeni s bratrskou pomocí vojsk Varšavské smlouvy. Také v písni Jak mi dupou králíci opěvoval kolaboraci s normalizačním režimem, a snažil se v tomto duchu vést i děti. Po celou normalizaci publikoval v prorežimích časopisech Sluníčko a Mateřídouška.

Současně však myslel i na budounost a proto již v roce 1977 podepsal tzv. Chartu 77. Proč zpívá pro děti, to odhalil vulgárním textem Když jde malý bobr spát.

Také po roce 1989 projevil svou schopnost tahat za nitky moci. Jednak dosáhl toho, aby se jeho spolunarozenec Václav Klaus stal prezidentem. Spolupráci Jana Vodňanského s Andrejem Babišem prozměnu dokumentuje značka Vodňanské kuře. Přínos této značky pro českou kuchyni je srovnatelný s přínosem Jana Vodňanského pro českou kulturu.

uncyclopedia