Jana Vopěnková

Z Necyklopedie

Jana vopenkova lesby.png

Jana Vopěnková při vědecké práci

Jana Vopěnková je známá herečka, spisovatelka, politička, archeoložka, sexuoložka, blogerka, feministka, ekoložka a vůbec žena všestranných zájmů.

[editovat] Dětství

Narodila se v malé zapadlé vísce před mnoha a mnoha lety. Jako malá holčička měla ráda pohádky, které jí vyprávěl její adoptovaný otec. Nejraději měla ráda pohádku Vo chytrym draku Zvonimírovi, mezi její nejoblíbenější večerníčky patřil Motýl Onanuel a maková panenka. Jako mladá dívenka se začala zajímat o historii Krušnohorců, okouzlily jí lidové tance. Matka ji vedla k hraní na hudební nástoje, Jana se učila hrát na fortepiano a vuvuvuzelu. Mezi její oblíbené koníčky patřily lidové písně ze severozápadních Čech. Po absolvování mateřské školy se začala učit v ZŠ Kosmonautů, kde vstoupila do jisker. Mezi učiteli byla velmi oblíbená. Ráda hrála sudoku a člověče nezlob se. Na škole byla průkopnicí zavádění internetu, na počítači nejraději hrála hru Geroj Pekelná šťáva. Byla vášnivou čtenářkou, mezi nejoblíbenější knihy patřily Lovci mamutů a Mladý hodný chemik. Později začala číst náročnější literaturu, např. Lidé z ocele nebo Harry Potter. Když jí začala růst prsa, vstoupila do skautu. Účastnila se fyzikální paralympiády, kde stála na stupních vítězů. Věnovala se chovatelství, na mezinárodní přehlídce psů obdržel její králíkopes zlatou stuhu.

[editovat] Mládí

Schwarzenberg Vopěnková.jpg

Jana Vopěnková na Fóru Karla Schwarzenberga

Po dosažení puberty začala Jana chodit do hospody, kde se snažila potírat alkoholismus. Po ukončení základní školní docházky studovala gymnázium a SOŠ v Aši. Tam se zapojila do mimoškolní činnosti, založila hudební skupinu The Plastic People of the Universe. V druhém ročníku školy se účastnila školního výletu na CzechTek, na kterém získala bohaté pedagogické znalosti. V některých předmětech dosahovala nadprůměrných výsledků. O prázdninách chodila na brigády do místního JZD. Angažovala se v ekologických otázkách, stala se také členkou Sdružení pro obnovu tělesných trestů ve školství. Neuspěla však v televizní soutěži X-Traktor. Po ukončení studia maturitou pracovala krátce v Českém statistickém úřadě v odboru kontroly trvale udržitelného zadlužování. Věnovala se myslivosti, účastnila se konkurzu do filmu Snowboarďačky, kde však vyhrála jiná protekce. Proto začala dálkově studovat Právnickou fakultu v Plzni. Nadále však působila ve své rodné obci, kde uplatňovala poznatky ze studia. Díky své píli dosáhla během půl roku studia titulu bakalář. Poté se angažovala v hnutí Jihočeské matky, kde se setkala s Danou Kuchtovou. Vstoupila do Strany zelených, protože ta nominovala jejího idola Karla Schwarzenberga ministrem zahraničí. Tam se však dlouho neohřála, protože Miroslav Kalousek mezitím založil stranu TOP 09 a loutkovým předsedou v ní udělal právě Schwarzenberga. Jana Vopěnková se opět politicky angažovala a ihned založila v hospodě ve své rodné obci Fórum Karla Schwarzenberga.

[editovat] Dospívání

Po ukončení vysoké školy začala Jana Vopěnková literárně tvořit. Napsala pohádku pro děti Tunel Blanka a také scénář k několika dílům televizního seriálu Léčebna pro alergiky v růžové zahradě. Přispívala do časopisu Květy a do jiných sdělovacích prostředků. Velikého úspěchu se jí podařilo dosáhnout, když vyhrála konkurs na jednu z hlavních rolí v bondovce Povolení usínat, jejíž hlavní roli ztvárnil nestárnoucí Karel Schwarzenberg. Stala se velmi známou a díky tomu natočila s Helenou Vondráčkovou českou verzi národní hymny Evropské unie. Hned se z ní stala hvězda a účastnila se vyhlašování soutěže Český slavík. Tu však celkově vyhrál Tomyslav Flus, Janu Vopěnkovou předběhla i Tereza Kerndlová. Vyhlašování soutěže se účastnil i Karel Schwarzenberg, který ji po ukončení sdělil, že mu odjela manželka a on potřebuje zatopit doma v kamnech. Jana se mu ihned nabídla, šla mu do bytu zatopit, v Praze zůstala a začala zde podnikat v oboru zlatokopka. Pokračovala ve své literární činnosti, do novin psala jak články se společenským obsahem, tak i odborné lékařské články. Díky Schwarzenbergově podpoře absolvovala kurs pravidel vesmírného provozu a dostala se na palubu mezinárodní vesmírné stanice.

[editovat] Zralý věk

Stále létá na mezinárodní vesmírné stanici.

[editovat] Čumni také na

uncyclopedia