Jezevčík

Z Necyklopedie

Jezevčík
Zvydavy jezevcik
Jezevčíci mají skvělý čich

Stupeň ohrožení
běžný druh
Vědecká klasifikace
Říše: Živočichové (Kanibalia)
Kmen: Strunatci (Chrochtata)
Podkmen: obratlovci (Bertevrata)
Třída: Savci (Mamlas)
Čeleď: prasopsovití
Rod: Jezevec
Binomické jméno
jezeďákos sofchosis gumus norus manchesterunitedus

Jezevčík je psovitá šelma obývající městské aglomerace. Ve volné přírodě je závislý na člověku. Živí se převážně nohavicemi a obuví. Nejraději má manšestr a gumu. V nouzi nepohrdne ani obuví z Číny. Nesnáší originální obuv z krokodýlí kůže. Je schopný přežít i měsíc bez potravy, pokud má dostatek plzeňské dvanáctky. V těchto případech rodí fena po čtyřměsíční březosti až 19 opeřených mláďat, kdy každé má dvě hlavy. Po týdnu slabší hlava umírá a zůstává ta chytřejší.

[editovat] Kříženci

Jezolišky
Je známo, že jezevčík se v případě nebezpečí schovává spolu s liškou v norách, z toho pramení zařazení mezi norníky. Podle nepotvrzených zdrojů z těchto setkání vznikají tzv. jezolišky. Podle jiných hypotéz jsou jezolišky kříženci jezevčíka a baziliška. Jezolišky se živí pouze kaučukem z Malajsie, takže v Evropě nebyly nikdy spatřeny.
Jezevec
Jezevec je křížencem jezevčíka a člena JZD.
Ježek
Kříženec jezevčíka a krtka.
Ježíš
Kříženec jezevčíka a Mojžíše.
Jezuita
Kříženec jezevčíka a inuity.
Plavčík
Kříženec plameňáka a jezevčíka.

[editovat] Využití

[editovat] Podvodní lov

Jezevčík je také výborným pomocníkem rybářů. Podmínkou je čistota vody s viditelností alespoň 2 metry. To prakticky vylučuje jejich lovecké využití u nás, ale při cestách k moři jsou nenahraditelným pomocníkem. Pod vodou vydrží až 25 minut na jedno nadechnutí. Specializuje se na chobotnice, makrely a mladé krakeny, ale uloví prakticky všechny ryby do délky 1 metru.

[editovat] Bojové a rekreační využití

Jezevčík je bezpochyby od přírody předurčen k hromadné dopravě. Jeho dlouhý hřbet umožňuje usazení několika pasažérů a díky přirozenému odpružení je jízda pohodlná. Bohužel, jezevčík je sice výborně uzpůsoben do terénu, ale jako většina SUV vozidel má vysoké emise. A exkrement velikosti popelnice by na ulici dozajista nikoho nepotěšil. Této vlastnosti si povšimla i armáda a proto v některých zemích mají specilizovanou jednotku pro rychlý přesun vojáků, která zároveň slouží pro pokládání pachových nástrah pro případ nenadálého ústupu. Není-li zrovna válka jsou tyto dopravní prostředky trénovany v žokejských klubech a pořádají se závody pro pobavení chudiny.

Vzhledem a chováním jezevčíka se také nechali inspirovat inženýři, kteří navrhovali autobusy Ikarus. Tyto autobusy umožňovaly vozit cestující i do zatáček a smrděly stejně jako jezevčík.

uncyclopedia