Jirka Prasica

Z Necyklopedie

Babica a Pohlreich.jpeg

Jirka se Zdeňkem

Jirka Prasica (někdy též nesprávně nazýván Babica - z příd. jm. Babicovy, Babicovský, volně přeloženo jako Je to dobré, levné a zdravé!, popř. zastarale Jirka Blbica, angl. George Grannys, ital. Georgio Babiccini) je paladinem české gastronomie. Jakožto její svatý bojovník je též nazýván druhým prorokem (prvním je Chuck Norris třetím MacGyver). Tato posloupnost je dokázána ve svaté knize Bůh má jméno Prasica! citací: MacGyver udělá z hovna bombu, Chuck Norris udělá hovno z MacGyvera a Babica udělá z hovna pomazánku!

[editovat] Mládí

O jeho mládí není nic známo. Vědeckou obcí byl nakonec přijat fakt, že se narodil nejspíše v obci Koněpůlky. Jako mladý nejspíše studoval na muslimského ímáma. Jeho matka byla nejspíše služebná na místním zámku, otec je neznámý. Často je za něj považován Miroslav Kalousek (kvůli podobnému stáří cca. 1029* - současnost). Poté se stal prodavačem lyží (a hůlek), od čehož byl již jen krok k vaření.

[editovat] Svatý bojovník gastronomie

Za práva české gastronomie začal bojovat od roku 1259 kdy jí adoptoval. Již tehdy se někteří hnidopiši ozývali proti němu. Byli však vyřízeni jeho Špagetami allá Babica - bez špaget. Poté již sepsal knihu své nové víry (Babicodobrotysmus). Knihu pojmenoval Bůh má jméno Prasica!. Měla obrovský úspěch protože si jí koupila nejen jeho matka, ale i babička. Povzbuzen tímto úspěchem se prohlásil Svatým bojovníkem gastronomie a zahájil boj proti všemu dobrému co se dá jíst. Musíme podotknout, že s úspěchem. Proslulými jsou také jeho vynálezy např. kečup nebo sojová omáčka. Němci ho znají díky restauraci Petersberger hof kde "vařil", jeho německý kolega o něm prohlásil „Jirka dokázal z 100g hoven udělat tři obložené mísy pro 3 slovenské autobusy a ještě nám zbylo na večeři!“

- Klaüz von telefön

[editovat] Babicodobrotysmus

Nová víra ve znamení svaté trojice (Citron, limetka, cibule). Jejím Bobem je Jiří Prasica. Základní myšlenku vyjadřuje věta: „Červená čočka, to je taková ta normální, no, jak ji známe, akorát je voloupaná.“. Tím je upozorněno na neutuchající schopnost improvizace. Už od roku 1859 vyhlásili věřící svatou válku Katolické církvi požadujíce, aby byla eucharistie připravována na pánvi Wok, jednom z hlavních symbolů Prasicova kultu. Dalším symbolem je pak protlak. Touto doktrínou se také inspirují výrobci potravin jako jsou polské bábovky.

[editovat] Svaté pravdy Babicodobrotysmu

1. Tvrdý játro není tak dobrý, jak měkký játro.

2. Mozarella je takovej sýr bez chuti a bez zápachu. Ale je dost populární. Lidi, který hubnou, ho maj rádi.

3. Kdo nemá žampiony, tak ať si tam dá nějaký jiný houby. A teď důležitý, kdo nemá žádný houby, tak ať si tam nedává vůbec žádný houby.

4. Je to supr… Jednoduchý a postaví to každýho šohaje na nohy, vyčistí tělo, dodá žaludku mikroflóru, vitamíny, odbourá to všechny i volný radikály a hlavě dodá sebevědomí, žloutky prý i vlasy a lesk, taky trochu jsou afrodiziakem. Tak to přece musí bejt i zdravý…

5. Ratatule. „Dneska si tady spolu připravíme francouzskou zeleninu a to bude ratatule.“

6. Kukurma je japonskej šafrán, kterej se používá kupodivu v Indii. Je to v podstatě takový barvivo. Ale blíží se to samozřejmě ke kari.

7. Když nemáte citron, dejte tam limetku. Když nemáte limetku, dejte tam cibuli. A když nemáte cibuli, dejte tam sójovku.

8. Teď tady mám asi 150 gramů čedaru, sýr, to je takovej ten mexickej, trošku pikantnější.

9. Otázkou je, kde se vzal ten název sekaná. No, já jsem si vydedukoval, že tenkrát, když ty lidi neměli ty stroje, že si to maso museli nasekat ručně, udělali si takovou mletinu a proto ten název sekaná.

10. Když dáte k té sekané cibuli, tak to bude chutnat úplně jinak, než když tam tu cibuli nedáte.

[editovat] Prasica a zdraví

Jirka Prasica je nedotknutelným světcem, který vaří jen zdravá jídla, přičemž využívá jen 14 litrů oleje na 100 gramů, 350 gramů vegety a 2,5 litru sójové omáčky. Už se setkal i s názorem, že vegeta do jídla nepatří, ale to jsou jen pomluvy plešatejch lidí. Viz. Svaté Pravdy Babicodobrotysmu č. 2, 3, 5, 6 pro více informací o zdravíprospěšnosti. Pro informace o zdraví viz. Svatá pravda Babicodobrotysmu č. 1.

[editovat] Čumni taky na

uncyclopedia