Kaktus polární

Z Necyklopedie

Kaktus
Kaktus.jpg
Nedospělý jedince, ve kterém se jedovaté složky teprve tvoří.

Vědecká klasifikace
Říše: Rostliny (Kytkae)
Podříše: Vyšší rostliny (Cormobionta)
Oddělení: Nadzemní (Überterrae)
Třída: Vyšší dvouděložné (Rosopsida)
Řád: Netýkavky (Pichae)
Čeleď: Kaktusovité (Kaktae)
Binomické jméno
cactusea polaris

Kaktus polaris je rostlina vysoká přibližně 1,5 násobek výšky průměrný občan, či trojnásobek Jirky Krytináře. Jedná se tedy o majestátní, přibližně 2,48 metru vysokou píchavou věc. Na šířku měří asi 88 cm, čili na metr přesně, jako má Halina Pawlowská stehno. Jeho barva je neurčitelná, protože při každém vychýlení teploty (i při drobném výkyvu o 0,01 °C) mění zabarvení v široké škále odstínů. Kaktus polárius kvete pouze v zimním období a jeho květy připomínají krystalky ledu. Jejich zbarvení je modro-bílé. Kaktus polárius se živí ledem, ale inklinuje k masožravismu.

[editovat] Historie

Jeho 1. výskyt byl podle vědců už v první době ledové v Americe. Vyskytoval se v amazonském pralese a objevil ho Kryštof Kolumbus. Domorodí Májové ho prý používali k rituálům plození. Tento kaktus také hodněkrát pomohl od bolesti, jelikož je prudce jedovatý. Staří Májové věřili, že po jeho pozření poputují ke svému bohu Kaktimu, reinkarnaci však nelze vědecky zdokumentovat. Je to rostlina života a smrti. V současnosti se kaktus vyskytuje pouze v Antarktidě, kam ho donesli ve svých zažívacích traktech bludní tučňáci. Jeho jed neublíží zvířatům, která mají uzpůsobeny trávicí šťávy. Ostatním neublíží také, jen je transformuje z živočicha na mrtvočicha.

[editovat] Rozmnožování

Kaktus poláris (Cactusea Polaris) se rozmnožuje tak, že se pod zemí propojí s kořeny dalšího kaktusu a mezi těmito kaktusy vyroste odnož, malinkatá jako blecha. Zhruba za 1 rok vyroste (pokud ho něco nebo někdo nesežere) o necelé 5,3 cm, tedy o šíři kreditní karty. Poprvé vykvete za 35 let. Jeho květy jsou sytě růžové a to je známka toho, že tento kaktus je plodný. Je-li růžová „vyblitá“, má takový kaktus smůlu a je tímto odsouzen k nekonečné samotě, neboť mu již nepomůže ani online seznamka. Žije tedy sám a jenom sám, v řeči botaniků se jedná o solitéra. Takovýto kaktus posléze lidé uříznou a použijí ho na výrobu hebkého spodního prádla, jelikož je pevný a neprosákne. Nemalou výhodou je též protiznásilňovací účinek této látky.

Img00043.jpg

Detail květu,který je jen pár dní starý a ještě nezískal modro-bílou barvu

[editovat] Nebezpečnost

Tento kaktus je pro některé lidi životu nebezpečný. Při pozření užijte dávící prostředky, nebo si strčte 2-5 prstů do krku a rychle zvracejte. Pro zvířata nebezpečný není, ovšem doporučuje se pravidelně dávkovat pouze zvířatům zbytným, například tchyni. Nejrozšířenějším strávníkem tohoto kaktusu je medvěd lední, přičemž tvoří hlavní složku jeho potravi. Obyvatelé Antarktidy každoročně páchají velkolepé oslavy jako poděkování medvědům, kteří brání přemnožení této rostliny, jako se to stalo v případě bolševníku u nás.

Sarracenia flava.jpg
Rostliny
AcerAdelaide kratzmariBanánovníkBez černýBolševník velkolepýBrokoliceCelerCibule kuchyňskáCírkevČajovník čínskýČuhýřHopsinkyJílovec MaďarJmelíKaktus polárníKlausovec obrovskýKlementýnkaKokoticeKonopí setéLilek bramborLípaLopata pracovníMák setýMasožravé rostlinyOkurka setáPleskatec zavlhlýPýr zkroucenýSlunečnice ročníSmrk velkýŠalinovníkTrnka obecnáTřešeňTrdelníkTučňákVlas člověčíVlaštovičníkVrbaZelí
uncyclopedia