FANDOM

Golden Gate Bridge

Karlův most je turisty vyhledávaná pamětihodnost a skvost pražské karelínské architektury. Přestože stojí od roku 1357, stále jej obestírají velká tajemství. Byl tedy postaven dříve než jiné mosty přes Vltavu, které nechali vybudovat Habsburkové, Parouberkové nebo Schwarzenbergové. Jejich mosty však na slávu Karlova mostu nedosáhly. Jediný most, který jej ve všech ohledech překonal je Most Klementa Gottwalda.

Negativní publicitu mu přinesla řada sebevrahů, kteří ukončují svůj zbytečný život právě zde.

Nové objevy Editovat

Vědci z Karlovy univerzity po nepříjemně zdlouhavém výzkumu zjistili, jak je možné, že je Karlův most tak pevný – je to kvůli polským vejcům. Díky svému složení (rtuť (40%), síra (25%), fosfor (8%), vápník (7%) a 20% neznámých sraček) dodávají Karlovu mostu neobvyklou pevnost. Tento fakt polští farmáři sami nevěděli, dokud jim to naši vědci nepověděli.

Možná si ale pokládáte otázku: Co nám po tom vlastně je? Odpověď je jednoduchá: silně nevolno. Proto mají mnozí lidé na Karlově mostu závratě.

Most postaven z polských vejců je mnohem pevnější než například z betonu, dřeva, skla, banánů, jablek, odpadkových košů či jiných dostupných látek. Nejúžasnější na tom však je, že stavba vejcého mostu vás bude stát necelou stovku.

Krize Editovat

Karlův most bílý

Na konci 90. let nebyl most přes onen trus vidět

Nejde si nevšimnout, že většina sebevrahů na Karláku jsou buď sochaři, historici nebo architekti. Tento trend nastal v raných 90. letech, kdy byl Karlův most každý den bombardován hromadou holubího trusu. Zatímco Most Klementa Gottwalda stál, aniž by si na něj troufli holubi sedat, Karlův most čelil srážkám až 120 mm trusu za rok.

Zlepšení přišlo až když na pražský magistrát usedl Pavel Bém, který dal na rady přeživšího architekta Kaplického a dal na Karlův most cedule "Zákaz sraní".

Plánovaná rekonstrukce Editovat

Karluv most po rekonstrukci 1

Restituce Editovat

Demonstrace proti Karlovi

Karel Schwarzenberg veselost jen předstíral

Restituce znamenaly návrat Karlova mostu jeho právoplatnému majiteli z rodu Schwarzenbergů. Ihned se začaly konat rozsáhlé demonstrace proti této krádeži na národě českém. A tak nakonec Schwarzenbergové most nezískali.

Nekorektní vtipy Editovat

"Karlův most je sice kamenný, ale stejně z něj létají třísky."

Viz též Editovat

Egyptske pyramidy Související informace obsahuje
Regál Historie©