FANDOM

Povaleč kavárenský
Ležící kavárenský povaleč
Válející se sameček, samička kontroluje znečistění srsti

Vědecká klasifikace
Říše: živočichové
Kmen: noční živočich
Třída: savci
Řád: parazitní všežravec
Čeleď: norkovití
Rod: povalečovití
Druh: Povaleč kavárenský
(lat. moribundus parazitus)

Kavárenský povaleč, též povaleč kavárenský (latinsky moribundus parazitus) je druh savce z čeledi norkovitých, který žije převážně ve velkých městech, jako je např. Praha. Jeho nejvýznačnějším znakem je odpor k jakékoliv fyzické činnosti.

CharakteristikaEditovat

Kavárenský povaleč je živočich žijící převážně nočním životem. Ve dne se budí jen výjimečně, a to pouze v případě, kdy potřebuje získat zásoby pro své přežití. Probouzí se zpravidla v podvečerních hodinách, kdy se přemisťuje do útrob budov, jako je např. divadlo, koncertní sál, parlament a další užitečné instituce. Oblíbená je budova České televize, kam si sebou bere spací pytel a tepláky. Po opatření potravy se přestěhuje do kavárny, kde popíjí různé tekutiny obsahující látky na činnost mozku. Tam vydává různá prohlášení novinářům, poskytuje rozhovory médiím a podepisuje petice proti čemukoliv, co není v souladu s pravdou a láskou. Poté odchází zpravidla s cizí mladou samičkou do svého příbytku, kde se páří.

Hospodářské využitíEditovat

Využití tohoto parazitního savce s pokryteckými sklony, který žije z práce jiných, je pro společnost prakticky zanedbatelná. Jednou z činností je např. remcání do nelidskoprávních záležitostí, které však podléhá přísné selekci. Není např. možné kecat do těchto záležitostí v jiných teritoriích tam, kde žijí příbuzní tohoto rodu, ale pouze tam, kde ještě nezvítězila pravda a láska nad lží a nenávistí.

Paradoxy sluchových vjemůEditovat

Tito uvědomělí savci rádi slyší na slovo demokracie. Když však někdo jiný vysloví názor, který není v souladu s tím jejich, jde demokracie stranou a kavárenský povaleč začne kolem sebe vylučovat podobný zápach, jaký známe např. u tchoře obecného. Zajímavou vlastností povaleče je reakce na některá slova, která z úst jedinců jeho druhu zní libozvučně či dokonce nóblesně, ovšem z úst jedince jiného živočišného druhu zní odpudivě a vulgárně a v tomto případě začne kavárenský povaleč vyměšovat červené papírky.

Chráněný druhEditovat

Kavárenský povaleč byl dle ekologických směrnic Evropské unie prohlášen jako chráněný druh živočichů. Příslušný výnos podepsal roku 2009 tehdejší ministr pro ekologii a pozitivní diskriminaci Martin Bursík.