Kekel

Z Necyklopedie

„Již odmala jsem byl krmen kekelem.“

- VladiMir Putin

„Já chci ještě!“

- Josef Fritzl

„Kdybys nebyl jelenem, nestal by ses kekelem.“

- Dědeček hříbeček

„"Proroku," dím, "mene tekel, ať jsi pták anebo kekel.“

- Edgar Allan Poe

Kekel je tradiční ruské jídlo, kterému se zalíbilo především na českých středních školách.

Kekel

Kekel při přípravě - prožral do vařečky díry

Kralik

Kekel prožral díry i do králíka který ho zkonzumova - po 30 minutách

RabbitSkeleton

Králík 12 hodin po konzumaci kekelu

[editovat] Původ

V dobách Velkého Sovětského Hladomoru (který byl před lidmi chytře utajen) bylo zapotřebí vynálézt způsob, jak nakrmit miliony hladovějících, aniž by tím byl finančně ohrožen Rasputinův projekt na vyvolání Ogdru-Jahada z Plejád. Poté, co proběhl мозгмятеж (mozgmjatěž - ruský výraz pro brainstorming) největších sovětských mozků, bylo definitivně rozhodnuto. Ze sousedního Slovenska, kde je největší koncentrace milionářů na metr čtvereční, bude tajně ukradeno sto tisíc tun surovin potřebných k výrobě nově vymyšleného národního jídla.

[editovat] Složení

Složení je prosté jako ruský lid. Čočka, fazole, muší hovínka a chlupy Miloše Zemana naložené ve formaldehydové lázni. Výsledná kaše se půl hodiny ohřívá na mírném plameni, dokud nezačne černat a jedovatě bublat. Výsledný eklhaft nasytí miliony.

[editovat] Chuť

Středně až těžce kekelózní, mnohdy těžko definovatelná. Většina ochutnavačů není schopna přesně určit chuť z důvodu zalepení hlasivek nebo perforace žaludku

[editovat] Formy kekelu

Univerzální hnědá omáčka (UHO): Jedná se v podstatě o tekutou a mazlavou formu kekelu, která se využívá v jídelnách místo dražších variant omáček. V případě zředění z ní vzniká univerzální hnědá polévka (UHP). Kombinací s kekelem vzniká oblíbené jídlo školních jídelen: Kekel v univerzální hnědé omáčce.

Humáč: Neboli humus. Jedná se o kekel vyrobený v Maďarsku (původní název zní: humácz). Narozdíl od klasického kekelu je humáč ostřejší, což má za úkol zamaskovat některé chutě.

Kentus: Jedná se o kekel, který je až příliš kekelózní na to, aby byl ještě považován za kekel, synonymem kentusu je hegeš.

Kekel z pekel: Jedná se o kekel, obvykle natolik nepoživatelný, že musel být dochucen kečupem a eidamem, čímž se jeho kekelnatost zvyšuje na neměřitelné hodnoty. Kekel z pekel je vynikajícím pomocníkem na hubení nejrůznějších škůdců, ale také skvělou náhražkou asfaltu.

Kekeloid: Sražená kekelová omáčka nahustěná do kulatého tvaru. Vyhledávaná pochoutka bezdomovců a úchylů. Majstrštyk mezi kekely.

Kentus of Sausage: Mistr světa v požívání kekelu, jeho identita je mnohým dosud neznámá, žije též na území Moravstánu, podle jednoho neoficiálního zdroje dovede spořádat až dvě kila kekelu na posezení bez znatelné újmy na zdraví.

[editovat] Kekel v Čechách

Kekel se dostává do Československa nedopatřením. Dodávka jídla určená pro městečko Prdelsk omylem končí ve Strakonické jídelně střední školy, kde je sovětský pokrm rázem adoptován učenlivými albánskými kuchaři, kteří se rozhodnout dopřávat žákům tuto exotickou pochoutku v pravidelných cyklech. Kekel bývá často zaměňován s Kristýnou Ecklovou, elektronkovou královnou z Bílé pastelky.

[editovat] Využití

Kromě kulinářství se Kekel prosadil i v jiných oborech. Jmenujme například:

uncyclopedia