Kočka domácí

Z Necyklopedie

Split-arrows Tento článek nemá nic společného s článkem Franta Kocourek.

Kočka domácí
Image005
Kočka domácí v dobré náladě

Stupeň ohrožení
běžný
Vědecká klasifikace
Říše: Živočichové
Kmen: Strunatci
Řád: savci
Rod: Kočka
Druh: Kočka domácí
Oddělení

Kočka domácí je velice oblíbený druh domácího mazlíčka. Mezi její příbuzné patří také Kočka sloní, Kočkodlak a Václav Kočka.

„Kočky jsou inteligentnější, než psi. Znáte nějakou policejní kočku?“

- Tomáš Jedno

[editovat] Popis

Kočka domácí má nejrůznější zbarvení. Převládá však černá, bíla, černobílá, červená, všebarevná, zelená a v poslední době se rozmáhá také průhledná. Tato kočka má velice dobrý jak sluch, tak hmat, ale i zrak a čich. Většina poddruhů má ocas, dlouhé uši, a široký úsměv, jak však zjistily nejnovější průzkumy, tak existují i kočky bez uší a ocasu.

Vyšlo však najevo, že tento miloučký mazlíček vyjídá ledničky, vylovuje rybníky (proto nedostatek vánočních kaprů), a zanechává za sebou hromady chlupů. Je zřejmé, že nejlepším přítelem člověka zůstává žena a pes. Kočka je jen na ozdobu. Užitečnost koček spočívá v jejich oblibě geopatogenních zón, které obsadí a tím chrání ostatní živočichy a mrtvočichy.

[editovat] Rozmnožování a hygiena

4 tydeni kotatka slzi blahem P6238341
Koťátka v útlém věku čtyř týdnů slzí u TV seriálu - Ordinace v růžové zahradě

Vývojové stádium kočky začíná u kotěte. Březí samice kočky domácí potají v ústraní vrhne několik koťat (vrhají je proti stěně a přesto přežije z jednoho vrhu i 9 koťat velikých až 15 centimetrů), která jsou zpočátku slepá. Sotva však prozřou tak se pokusí okamžitě zničit svět, pokud se jim to nepodaří tak začnou sledovat s paničkou stupidní televizní seriály. Tento zlozvyk si zachovají až do důchodového věku, který u koček nastává po desátém roce života.

Cat 02
Kočka domácí po koupeli

Kočky jsou už od mala vychovávány ke slušnému chování. A proto se (i když nerady) myjí několikrát týdně. Některé se však raději koupou. A nepoužívají sprosté výrazy (jako například hajzlíku, debilko, kreténisko) a nejvíc trpí tím, že v žádném případě nesmí urážet starší jedince.

Kočky domácí mají říji celý rok. Nejaktivnější však v létě, kdy hárající samičky aktivně lákají samečky. Přilákaný kocour se však nechává přemlouvat a posléze se nedobrovolně stává účastníkem frašky, ve které kočka nejprve dělá fóry a nechce se nechat pokrýt. Teprve když jí kocour "jako" kousne do krku, divadlo přestane. Tento pářící rituál bohužel přejímají i paničky koček, ke smůle páníčků však jen první part, kdy dělají fóry a není způsob, jak je z tohoto režimu "vypnout". Ke kopulaci dojde málokdy (ale probíhá výzkum s kousáním do krku).

Ačkoli by mladá samice kočky domácí měla pohlavně dospět až zhruba okolo tři čtvrtě roku života, jsou známy případy, kdy samička zabřezla už v půl roce. V takovém případě se musí sejít disciplinární komise uličního výboru, která kočku předčasně zplnoletní. V opačném případě musí kočka předstoupit před interrupční komisi a zdůvodnit ukončení neplánovaného rodičovství.

Je známo, že kočky často rády loví ptáky. Obecně rozšířeným mýtem je, že ptáky jedí. Skutečností je, že u koček je poměrně rozšířená zoofilie a s ptáky rády obcují. Výsledky takového spojení dokumentují fotografie:

Kocur metalista
Kocouři metalisti

[editovat] Smysl života koček

Ač se zdá, že kočky nemají žádný smysl života, opak je pravdou (mají všechen nesmysl smrti). A touží po naprosté zkáze země, vesmíru a vůbec.

[editovat] Kočky lidožrouti

Kittenwarrevenge
Útok lidožravé kočky na bezbranné dítě

Tak jako například u tygrů, vyskytnou se i u koček jednou za uherský rok excesy. Kočka, která jednou ochutná lidské maso, nechce už nic jiného. Dokonce ani Kitty-Ocean sušené rybičky. Kočka loví ze zálohy, využívajíc momentu překvapení. Oběti bleskově překousne krční tepnu a nechá ji vykrvácet. Tělo pak odtáhne do úkrytu, kde jej v klidu požírá.

Dospělí lidští jedinci však nemusí mít žádné obavy. Vzhledem ke své velikosti, útočí kočky jen na malé děti, Mikulky, či Zvoníčky. I když kolují nepotvrzené legendy, kdy je lidožravým kočkám přisuzováno zmizení pohřešovaných osob Vietnamské národnosti - menšího vzrůstu.

Škody jež působí lidožravé kočky jsou však zanedbatelné. Za rok 2006 počet obětí nepřesáhl číslo 900. Daleko svízelnější situace však nastane, potkáte-li Mňaučilku vražednou.

[editovat] Mňaučilka vražedná

je nejstrašlivějším tvorem Střední Evropy. Není známo, že by někdy někdo přežil střet s mňaučilkou, a proto veškerý výzkum závisí na občasných nálezech kadavérů. Výzkumem se zabývá Leningradská Všesovětská Univerzita, u nás pak Ústav válečné biologie (Departement of Volvox Biology) v Brně. Areál výskytu mňaučilky vražedné u nás zasahuje na jihovýchodě do Bílých Karpat, na západě do Českomoravské vysočiny, na severu je nejzazším místem nálezu zohavené mrtvoly nesoucí stopy jakoby kočičích drápků Olomouc.

Kocka fackuje

[editovat] Mohlo by vás zajímat:

Jak dát kočce tabletu chov kočky domácí

[editovat] Nejznámější kočky

Všimněte si, že nejznámější kočky jsou kocouři.

  • Kocour v botách (na Slovensku chodí v jakýchsi čižmách)
  • Kocour - člen posádky Červeného trpaslíka
  • Mikeš - ve službách vědy
  • Nácíček - Mikešův svěřenec, podezíraný z nacistických sklonů
  • Kocourovec - vesnice na Moravě
  • Kocour Filimon
Medal of Honor Cat(01:31)
CATcerto. ENTIRE PERFORMANCECATcerto. ENTIRE PERFORMANCE. Mindaugas Piecaitis, Nora The Piano Cat(04:52)
Śpiewające Koty xD Cicha Noc(00:43)
RedDwarf2 „Kocour: Spousta lidí odkazuje své tělo lékařské vědě, já to svoje přenechám Louvru, zlato!“
Kocour - díl 20, D.N.A

[editovat] Fotogalerie:

A020331 SKO 000724 V
Jiné kočky se proslavily komiksem
uncyclopedia