FANDOM

Kočkopes
Kockopes 1hlavy
Kočkopes jednohlavý (sphinx)

Stupeň ohrožení
vzácný
Vědecká klasifikace
Říše: živočichové (Animalia)
Kmen: strunatci (Chordata)
Třída: savci (Mammalia)
Řád: šelmy (Carnivora)
Čeleď: kočkopsovití (Felicanidae)
Rod: kočkopes
Binomické jméno
Felicanis
Oddělení

Falicanis Monocephalous Felicanis Bicephalous Parallel Felicanis Bicephalous Serial Falicanis Noncaphalous Bicaudal

„To poslední co potřebuje policie ČR je kočkopes“

- Petr Nečas o vhodnosti kočkopsa v policejních službách

Kočkopes (lat. Felicanis, angl. Catdog, něm. Katzehund, slov. Kocuropes) je kočkopsovitá šelma z čeledi kočkopsovitých. Dodnes byly objeveny čtyři druhy kočkopsa: kočkopes jednohlavý, kočkopes dvouhlavý paralelní, kočkopes dvouhlavý sériový a kočkopes bezhlavý dvouocasý, někdy též nazýván dvojprdelní.

Jak již název napovídá, jedná se o spojení dvou zvířat - kočky a psa. Je ideální pro lidi, kteří chtějí mít pouze jeden kus domácího mazlíčka a nemohou se rozhodnout, zda si vybrat kočku nebo psa. Na chov je tento tvor náročný stejně jako kočka a pes dohromady.

Výskyt Editovat

U nás se kočkopes volně téměř nevyskytuje. A pokud ho přeci jenom potkáte, máte hodně velkou kliku, nebo musíte přestat / začít (nehodící se škrtněte) brát drogy. Volně potulující se kočkopes pravděpodobně utekl majiteli a nezbývá mu víc než 24 hodin života.

Druhy kočkopsa Editovat

Tygropes

Tygropes jednohlavý (labradorský-asijský)

Kočkopes jednohlavý

Jedná se o výsledek páření prasopsa a kočkovité šelmy. Tento druh v přírodě potkáte nejpravděpodobněji. Nese rysy jak kočky, tak prasopsa a z každého druhu si odnáší charakteristické znaky a chování. Takto je možné získat i jiné kočkopsovité šelmy, jako jsou například tygropes (na fotografii vlevo), kočkovlk, lvoliška apod.

Kockopes 2hlavyP

Kočkopes dvouhlavý paralelní

Kočkopes dvouhlavý paralelní (labradorský-domácí)

Toto je nejvzácnější exemplář kočkopsa. Vznikl při spáření kočkovité a psovité šelmy, přičemž minimálně dvě embrya se v děloze zkřížila a vytvořila siamské dvojče. Zvíře má poté minimálně dvě hlavy, z nich alespoň jedna je kočičí a alespoň jedna psí. Hlavy jsou vedle sebe "zapojené paralelně".
Nevýhodou tohoto druhu je, že obě se k vám mohou naráz otočit zády. A kousnutí oběma hlavami najednou také celkem slušně bolí.

Kočkopes dvouhlavý sériový

Tento druh kočkopsa byl vytvořen geneticky skřížením DNA kočky a prasopsa. Lze toho docílit i tak, že do teleportovacího zařízení umístíte kočku a prasopsa. Tento pokus byl ztvárněn v americkém dokumentárním seriálu Simpsonovi.
Nevýhodu sériového kočkopsa poznáte, pokud se najednou rozběhne kočka i pes, čímž způsobí, v lepším případě přetržení zvířete a následné úmrtí, v horším případě pouze natažení, čímž se váš domácí mazlíček natáhne až na 6 metrů. Poté je problém jak při venčení, tak při transportu.
Výhoda je, že se k vám sériová kočkopes nemůže otočit zády a vyšpulit na vás zadek. Pokud by se o to pokusil, docílil by tím jevu podobnému Mikešovu máselnému paradoxu.
O tomto kočkopsu je natočen stejnojmenný dokumentární seriál pro děti.

Kočkopes bezhlavý dvouocasý Je to zbytek při zdařeném zkřížení kočky a psa v teleportovacím zařízení. Na obou stranách se nachází pouze zadní část zvířat.
Velkou výhodou je, že toto zvíře nemusíte krmit, neškrábe a nekouše. Na druhou stranu brzy umírá hlady a velice jednoduše se k vám dokáže otočit zády.

Související články Editovat