Koňrohožec

Z Necyklopedie

Koňrohožec (v latině Equumus Doormatova) je nejspíše bájné zvíře pocházející z tajných spisů starověkého Islandu. Tamní obyvatelé popsali toto zvíře v jednom ze svých příběhů, které byly zničeny, takže už nikdo nikdy neprokáže existenci tohoto jedince.

Konik

[editovat] Popis

Je popisován jako «tvor dosahující výšky v kohoutku jen několika málo desítek palců s hlavou podobnou hříběti, ale tělem připomínajícím nějakého slizkého plže». Toto byla citace z oné báje, kde se Koňrohožec objevil. Živí se převážně rostlinnou potravou, ale nepohrdne ani takovým lidským nebo psím mládětem. Žije v podzemí a na povrch vylézá jen v naléhavých případech, například při zatmění Slunce. To je totiž jediná možná chvíle, kdy se můžou tyto hříčky přírody pářit. Mají to tak nastavené v mozku, chudáci. Takže když za celý jejich život nenastane ani jedno zatmění slunce, potomků se nedočkají. Naštěstí jsou hloupí a tohle jim nedojde.

Konikvetme

[editovat] Původ

První písemná zmínka o tomto tvoru se objevuje v Kronice islandského lidu, jejíhož autora nikdo nezná. Je dost možné, že toto stvoření opravdu existovalo a lidé ho uctívali. Ale pravděbodobnější je, že jde o totální hovadinu a koně a šneka spojeného dohromady prostě nenajdeme.

[editovat] Zajímavost

Když nejmenovaní vědci spisy, ve kterých bylo toto zvíře popsáno objevili, nemohli tomu uvěřit a radši než aby tento objev sdíleli se světem, spisy zničili a mlčeli. O tomto činu se ovšem dozvěděl jejich ničemný kolega, prásknul je vedení a rázem se všechno provalilo. Vědci šli před soud, byli vyslýcháni a nakonec shledáni vinnými. Dodnes nikdo neví proč.

[editovat] Proč Koňrohožec?

Možná se zamyslíte, proč se tento tvor nazývá zrovna tak podivně. Nejspíše se tvor v originálním znění (tedy v angličtině, protože Islandštinu Islanděné kvůli její obludnosti zavrhli hned jak se dozvěděli, že existují i jiné jazyky) jmenuje úplně jinak, ale čeští překladatelé bohužel nedovedou zázraky a tak z anglického Equine slug king vznikl náš Koňrohožec. Pořád jsme ale na tom lépe než naši Slovenští sousedé, kteří se s nějakým tím překladem vůbec nepárali a nechali Equine slug kinga Equine slug kingem.

[editovat] Koňrohožec dnes

Aniž o tom obyčejní lidé vědí, vzdávají tomutu jedinečnému přírodnímu úkazu holt. Jeho podobiznu, často jen hlavu, mívají na svých rohožkách. Souvislost mezi rohožkou a Koňrohožcem nehledejte, nikdy se jí nedopídíte.

[editovat] Odkazy

Tady najdete Dějiny Islandu, ale jak je už zmíněno výše, zmínka o Koňrohožcovi musela být neprodleně smazána, takže ji tam nehledejte. [1]

uncyclopedia