Koala

Z Necyklopedie

Koala medvídkovitý
Koala02

Stupeň ohrožení
ohrožený
Vědecká klasifikace
Říše: živočichové (Animalia)
Kmen: strunatci (Chordata)
Třída: savci (Mammalia)
Podtřída: vačnatci (Marsupialia)
Řád: dvojitozubci (Diprotodontia)
Čeleď: koalovití (Phascolarctidae)
Rod: koala (Phascolarctos)
Binomické jméno
Phascolarctos cinereus
Nová vládní koalice

Trojkoalice

Koala-p

Papežové, na rozdíl od středoevropských politiků, chovají raději živé koaly.

Koala je na první pohled roztomilý vačnatec žijící v Austrálii. Vzhledem k rozsáhlému nelegálnímu lovu je ohrožen vyhynutím, takže byl zařazen do Červené knihy ohrožených druhů. Důvodem tohoto lovu je hebká šedá kožešina koal. Tato kožešina, tzv. koalice je velmi oblíbená zejména mezi středoevropskými vládními politiky, kteří neváhají vynaložit velké peníze, aby si opatřili kožíšek z koalice.

Proslulí jsou touto zálibou zejména politici z Česka, Slovenska, Polska ale i z Rakouska a Německa, kteří si nejpozději po čtyřech letech pořizují novou koalici, protože tu starou již stihli obnosit. Tomuto jevu se někdy nepřesně říká převlékání kabátů, spíše by se ale mělo mluvit o převlékání koalích kožíšků. Není divu, že při tomto tempu spotřeby jsou koaly v Austrálii na pokraji vyhynutí. Politikové koaly často zabíjejí obzvláště krutým způsobem, tzv. zasedáním koalice.

Ti politici, kteří zrovna žádný koaliční kožíšek nemají, závidí těm, co jej mají. V současnosti (2008) například Jiří Paroubek závidí Mirkovi Topolánkovi, Jiřímu Čunkovi a Martinu Bursíkovi.

Proč je koalice mezi politiky tak oblíbená? Podle názorů mnoha biologů jsou hlavním důvodem některé specifické vlastnosti koal:

Wikimedia Commons nabízí speciálně pro Necyklopedii multimediální obsah k tématu:
Koala
Wikicom

uncyclopedia
V jiných jazycích