FANDOM

Kofola bottle

Kofola je dodávána výhradně v plastikových lahvích.

„Když ji nesnášíš, není co řešit.“

- Dr. Cecil Conrad Billingwell

„Kofola je nápoj zdravý, ženám svírá, mužům staví. Proto pijme kofolu, ať máme sílu v ohonu.“

- Reklama na Kofolu

Kofola je národní nápoj Antarktidy. První zmínky o Kofole pocházejí z Rakouska-Uherska, blahé paměti. Na naše území se dostala oklikou přes Antarktidu.

AntarktidaEditovat

Na ledový kontinent kofolu přivezl Roald Amundsen při dobývání jižního pólu. Amundsen měl to štěstí, že se cestou zastavil ve Vídni. Franta Pepa Jednička mu při té příležitosti daroval 200 litrový sud Kofoly. Ta mu v Antarktidě zachránila život, když ji pil s rumem. Robert Scott Kofolu neměl a tak musel bídně zahynout.

SloženíEditovat

Reklama-kofola

Reklama na Kofolu

Způsob výroby Kofoly byl dlouhou dobu tajemstvím, dnes je však známo všech 782 přísad, přičemž mezi nejdůležitější patří tajný mix přírodně skoro identických sladidel, čajové usazeniny a sedmero lučních kvítí. Hlavní složkou je ale odpad z farmaceutické výroby, který nadále zůstává utajený, proto napodobovatelé odjinud utřeli nos. Poměr a dávkování ingrediencí je přísně střežené tajemství, které znali jen dva lidé. Oba však již umřeli. Od té doby míchají Kofolu i Slováci, ale hodí se pouze k ukládání zubních protéz. Chuť Kofoly je lahodná. Ačkoli se Kofola vzhledově podobá čisticímu prostředku Coca-Cola, jsou její čisticí vlastnosti nulové, ovšem k povolování zarezivělých šroubů je stále nenahraditelná.

PodáváníEditovat

Kofola se podává chlazená, někdy vařená. Idální je ji podávat v hlubokých miskách, odkud se nabírá polévkovými lžicemi. Jako přísady se nejčastěji užívají Maggi a rum (používání druhé z uvedených přísad ale bylo zakázáno směrnicí EU č. 274876239/2006). Jediná možnost jak nahradit rozumně uloženou měnu(Rum) je použít Tuzemák.

VideoEditovat

Vánoce s kofolou

GalerieEditovat