Kokotice

Z Necyklopedie

Kokotice
Kokotice.jpg

Vědecká klasifikace
Říše: Rostliny (kytkus)
Kmen: Stromy (dřevus)
Podkmen: Kokotkovité (penisus)
Druh: Kokotice

Kokotice je druh stromu vyskytující se převážně na severoamerickém kontinentu. V posledních letech se výskyt kokotice výrazně rozrostl a v současné době již v Kanadě a USA není les, kde by nerostla ani jedna kokotice. Tento druh je velmi zajímavý hlavně pro své plody, tzv. kokotky (viz ilustrační obrázek), které vždy jednou za rok na vánoce opadají a hned zase vyrostou.

[editovat] Výskyt

Jak už bylo řečeno, kokotice se ve volné přírodě vyskytuje převážně v Severní Americe, kde lze dokonce najít i tzv. kokoticové lesy, v nichž je kokotic více než 90%. V Evropě a na dalších kontinentech ji lze vidět většinou jen ve speciálních botanických zahradách. Jeden výstavní exemplář kokotice se podařilo vypěstovat prezidentu Miloši Zemanovi vedle jeho chalupy na Vysočině. Jeho tajemstvím je v zalévání stromu Becherovkou.

[editovat] Význam

Plody kokotice nejsou vůbec chutné, a tak se do jídel většinou nepoužívají a kokoticové dřevo příliš netopí. Prostředí kokoticových lesů však tvoří ideální místo k žití pro spoustu druhů ptáků, kteří si na pevných kokotkách staví hnízda. Další význam kokotic je spíše estetický. Všem totiž na vánoce opadají kokotky, aby mohly vyrůst nové a právě opadávání kokotek se stalo oblíbenou vánoční tradicí hlavně v USA. Děti se s rodiči dívají na padající kokotky, zpívají u toho koledy a pak si jednu kokotku vezmou domů a dají ji na vrchol vánočního stromečku místo hvězdy.

Sarracenia flava.jpg
Rostliny
AcerAdelaide kratzmariBanánovníkBez černýBolševník velkolepýBrokoliceCelerCibule kuchyňskáCírkevČajovník čínskýČuhýřHopsinkyJílovec MaďarJmelíKaktus polárníKlausovec obrovskýKlementýnkaKokoticeKonopí setéLilek bramborLípaLopata pracovníMák setýMasožravé rostlinyOkurka setáPleskatec zavlhlýPýr zkroucenýSlunečnice ročníSmrk velkýŠalinovníkTrnka obecnáTřešeňTrdelníkTučňákVlas člověčíVlaštovičníkVrbaZelí
uncyclopedia