FANDOM

Ramoneur savoie
Kominik

Kominík při sázení květin

Kominík je řemeslník / dělník / zaměstanec / podnikatel,[nehodící se škrtněte] který se stará o komíny.

Dříve jej bylo možné poznat podle toho, že nosil na rameni štětku (ne kurvu) a měl černý oděv a bílou čepičku. V pracovní době svým nádobíčkem vymetal komíny, přičemž na něj mnohé panny, vdovy i bohabojné paničky volaly, aby jim vymetl také jejich komín.

V časech minulých prolézali kamna, krby a komíny osobně. Některá města proto vydávala nařízení, že komíny musí být zevnitř aspoň 45 cm široké. Proto byli kominíky často malí chlapci. Pokusy nahradit je kočkami se neosvědčily. Ono to možná ani nikoho nenapadlo, to by přece bylo týrání zvířat.

Dnes kominíci nosí montérky nebo kraťasy a tričko nebo košili, takže jsou nerozeznatelní od standardní populace. Komíny nečistí, pouze měří tah. Přiloží ke komínu zapalovač, znaleckým okem se kouknou a vymyslí si nějaké číslo. Poté začnou vyplňovat certifikáty. Zaplatíte jim řádově více než dříve, abyste naplnili literu zákona a neobdrželi obrovský flastr od úředníků. Protože tím pádem se méně topí a není co kontrolovat, zabývají se kominíci výsadbou květin na komínech.

V dávné minulosti kominíci nosili štěstí. Nyní nosí razítko. Tomu se říká pokrok!

Kominík jako bezpečnostní hrozbaEditovat

Díky pozorné udavačce odhalila Policie v létě 2015 Domažlicích muslimského teroristu převlečeného za kominíka, popřípadě kominíka převlečeného za muslimského teroristu. Měl podivný předmět, nejspíš zbraň, podivnou pokrývku hlavy a skrýval se na střeše. Komusi spustil do komína bombu, za což žádal výkupné 300 korun. Následně kominíci stáhli z Pražského hradu prezidentskou standartu a místo ní vyvěsili červené trenýrky. Na obranu před tímto nebezpečím vznikla na Facebooku skupina Kominíky v ČR nechceme.

Další čteníEditovat

058 Domácí skřítkové

Bulánek | Gorazd | Kodátek | Kominík | Mikulka | Mžitka | Pikaču | Pokemon | Šmoula | Řvout domácí | Usama | Zášupšák domácí | Zvoníček

Povolání
Znak samec Ryze mužská

BodyguardBůhDiktátorHasičHorníkKnězKovbojPapežPirátTatrman

Znak samice Ryze ženská

AndulaHajzlbábaPaníčitelkaProstitutka

Znak levna-pracovni Levná pracovní síla

BarmanBezdomovecDítěKulakPotřebný

Znak draha-sila Drahá pracovní síla

FrikulínMagistrPodnikatelVědec Necyklopedie

Znak politika Politici

KlaunPolitikPrezidentŘeditel zeměkoule

Znak ostatni-statni Ostatní státní zaměstnanci

AgentAktivistaDůchodceMeteorologNovinářOdborníkPapírový policistaPedagogPolicistaSmrtkaUčitelÚředník

Znak delnicka Dělnická třída

KloboučníkKominíkLékařOpilecRobotSkýrníkStarý pecařVodič mulyZedníkZemědělec

Znak zbytecna Zbytečná povolání

AstrologBakchalářBc.EkoteroristaFilosofInženýrNadpisářStudentŠéfVědecWC kreativec