Komix

Z Necyklopedie

1 Kc zlamana.jpg Tento článek stojí za jednu zlámanou grešli. Je třeba jej převést na konvertibilní měnu, nebo na zlato, případně na sůl, která je nad zlato. Moeda mafagafo.jpg

Komix je název zvláštního druhu ztvárnění fantasmagorie. Projevuje se nejčastěji bublinou.

[editovat] Historie

Nejstarší dosud dochovaný pokus o komix se nachází v Koněpruských jeskyních. Krápníky zde symbolizují nožičky od bublin, bublinami jsou pak bílé “spodky” krápníků. Po tom, co tím chtěl velký konstruktér říci a jaký je vlastně smysl sdělení, pátrá vědecký tým Necyklopedie. Dalším, již zdařilejším pokusem o komix, je krátký seriálek Leonarda da Vinciho pojmenovaný Mona Lisa, který ale má pouze jednu bublinu. Veškeré galerie ale považovali téměř všechny obrazy z komixu za prachsprostý padělek, a tak se v muzeech a obrazárnách doteď vystavuje jen jeden jediný obraz, kterému je ještě ke všemu ubrána bublina.

[editovat] Komix Leonarda da Vinciho

[editovat] Česká komixová současnost

Znameni.jpg

Vrchol komixového umění

Vaclav-Klaus-01.jpg

Velmi oblíbený komixový autor

Jedním z nejvýznamějších komixářů České republiky je Václav Klaus, který proslul zejména tvorbou úspěšného seriálku Václav & Pero z Chile. Oblíbeným komixem jsou též Pomalé šípy a rekordy v počtu prodaných výtisků trhá česká klasika Dědeček. Na vrcholu české komixové tvorby jsou ovšem poezie z letáků pražského Dopravního podniku, které jsou celoevropským unikátem.

[editovat] Parodie

Supersatan.jpg

Prachsprostá americká parodie

V Americe tamní vědci počátkem padesátých let minulého století vyvinuli parodii na ryze Evropský komix, takzvaný Comikcs. Začali příběhy se Spiderpikem, poté však pokračovalo mnoho dalších aktérů jejich parodie, jejiž jména raději ani neuvádíme. Nejpovedenější americkou parodií jsou podle statistik dlouho vycházející “comicsy” o kocouru Gárfílděvovi.

[editovat] Druhy komixů

V komixech rozeznáváme několik základních druhů, které jsou snadno rozeznatelné. Níže jsou uvedeny komixové obrázky z příběhů různého žánru ale ve stejné situaci.

uncyclopedia
V jiných jazycích