Kopřanská krize

Z Necyklopedie

Zeichen 101.png NEBEZPEČÍ!!   Prohlížení nebo čtení této stránky může být smrtelné, nebo ještě horší
11 741 uživatelů bylo vzápětí po přečtení omráčeno, kastrováno, a znetvořeno pro odvahu vidět tuto stránku.

If you just got here and are feeling dizzy due to losing a pint of blood from the stump where your arm
used to be, please stumble away and call for help, then lay down in the gutter and pass out.

Wow1.JPG

Kopřanskou krizí nebo také Chorvatsko-kopřanskou válkou se rozumí zatím poslední ozbrojený konflikt ve střední Evropě. Tato krize začala v červnu roku 2006 únosem významného člena chorvatské organizace působící v Moravstánu, organizace LPP (Liga proti požidosrbšťování) Kopřanskými radikály (KOPRA). Poglavnik LPP okamžitě vyzval organizaci KOPRA k vydání tohoto vysokého činitele. Kopřané místo toho vojensky napadli Moravstán. Nebyla to ale přímo kopřanská okupace Moravstánu. Bylo to napadení formou četných teroristických útoků vedených proti moravským a chorvatským úřadům v Moravstánu.

Kolonni nem vojsk idut na vostok.jpg
Nosanctuary.jpg
USSROfficerTT33.JPG

[editovat] červen

7.6. byl nedaleko Kopřivnice unesen 1.doglavnik (zástupce poglavnika LPP) asi 50 teroristy z organizace KOPRA. Hned druhý den vyzval poglavnik LPP Kopřanské radikály, aby zajatého Chorvata vydali. Ti však dne 15.6. páchají hned 4 teroristické útoky na významné objekty v Moravstánu. Poglavnik LPP tedy dává povel jednotkám EB-LPP (Elitna bojna LPP) k okupaci Kopřivnice. Dne 20.6. vstupují chorvatské jednotky do města. Začíná tak několikaměsíční konflikt.

[editovat] červenec

Těžké boje mezi Kopřany a Chorvaty v okolí Kopřivnice. Kopřané drží chorvatské vojáky v uctivé vzdálenosti od centra města, kde zatím rostou barikády. Mezitím bojeschopní Kopřané rozprášili chabě vyzbrojené jednotky Moravstánu u Závišic a zajatce včetně civilistů nutí k pochodu smrti směrem na jih. Jde jich asi 5-8 tisíc. Kopřivnice je však mezitím mohutně ostřelována chorvatským dělostřelectvem.

[editovat] srpen

Chorvaté zaznamenali důležitá vítězství zejména v okolí Kopřivnice a přinutili tak doposud vítězící radikály KOPRA k ústupu. Kopřivnice obléhána Chorvaty

[editovat] září

Po umírnění situace na konci srpna Kopřané znovu bez varování zaútočili na armádu obléhající jejich hlavní město. Začíná vůbec nejhorší období bojů. EB-LPP začínají doslova a do písmene plundrovat Kopřivnici a obsazují továrnu Tatra, která je donucena zastavit výrobu vojenské techniky pro armádu KOPRA. Navíc 18.9. dochází k události, jejíž pozadí není stále objasněno. Podle kopřanských nacionalistů během útoků na Kopřivnici mělo dojít k masakru asi 150 Kopřanů v Lichnově. Do Lichnova den před tím měl vstoupit generál Armády bílých Chorvatů (Vojska bijelih Hrvata) Marko Petrušić asi s 1.200 muži. Masakr lichnovských Kopřanů je důležitým nástrojem v kopřanských rukou, jak obvinit Chorvaty z válečných zločinů nad Kopřany za dob kopřanské krize. Kopřané donekonečna předkládají důkazy o tomto "zločinu", který chorvatská a moravská strana (aktéři útoku na Kopřivnici) považují za holý výmysl.

[editovat] říjen

Kopřané demolují radnici Kopřivnice a zajímají starostu, který mezitím odpovídal na pokusy o příměří ze strany poglavnika LPP. Vstup mírových chorvatských jednotek do města. KOPRA mezitím definitivně vojensky poražena.

[editovat] listopad

Okupační politika v Kopřivnici. Největší antikopřanská nálada. Elita organizace KOPRA uniká do zahraničí, zejména pak do Čech. Chorvaté nasazují 10.000 svých vojáků do ulic Kopřivnice. Zákaz opouštění města pro Kopřany. Kopřané jsou pronásledováni i v ostatních městech, zakládána první kopřanská ghetta.

[editovat] prosinec

Plán "dekopřanizace prostoru", který měl být konečným řešením kopřanské otázky. Kopřané měli podle původního plánu být vystěhováni a Kopřivnice měla být srovnána se zemí. Kvůli velmi silné antikopřanské náladě mělo být "zapomenuto, že někdy nějací Kopřané byli". Plán likvidace všeho, co Kopřany nebo Kopřivnici připomínalo. Tatry, mapy, autoatlasy, knihy, obrazy, zákaz užívání slova Kopřivnice na veřejnosti. Plán změny charakteru krajiny, kde Kopřané žili.

[editovat] leden

Démonizace Kopřanů přece jen trochu upadá. Lidé si z toho začínají dělat legraci a i tvrdá okupační politika de facto ustašovské LPP začíná trochu povolovat.

[editovat] únor

Kopřanská otázka se dostala i do Chorvatské republiky. Země doporučuje LPP demilitarizovat Kopřany a nechat si je vládnout. LPP nechce být okupační armádou. Stále však obecně antikopřaská nálada přetrvává.

[editovat] březen

Agenti chorvatských tajných služeb HTS po světě hledají válečné zločince a teroristy organizace KOPRA. Vzniká speciální trestní tribunál pro Kopřany v Záhřebu, který mezitím přejímá plnou odpovědnost za LPP. Vojensky Chorvatsko do války oficiálně nezasáhlo. LPP však byla podporována chorvatskými nacionalisty a dobrovolníky z Bosny a Hercegoviny.

[editovat] duben

Je jasné, že Kopřivnice zůstane zachována. Chorvatské jednotky houfně opouštějí město. Je zaručeno obyčejným Kopřanům, že se jim nic nestane.

[editovat] květen

5.5. 2007 končí okupace Kopřivnice.

Merkava-2.jpg Války edit 
Atomové bomby na velrybyBitva na Bílé hořeBitva u BasryBitva u Little Big HornuBlitva u SudoměřeČeskonorská válkaFlamewarChilsko-česká válkaKopřanská krizePrvní světová válkaDruhá světová válkaMilovická revoluceNesyslopedieRovníková válkaSedmidenní válkaSlovensko-francouzská válkaStalingradský kotelŠvýcarská invaze do LichtenštejnskaTřetí světová válkaVálka dvou NecyklopediíVálka s čolkyVálka s švábyVálka volůZimní válka
Exploze bomb.jpg
Terorismus
MOAKarel LobotómRovnost, volnost, brněnstvíOSAEliášův oheňKOPRAN.Š.L.ETASASJánošíkVojislav KalašnjikovAl-GebraUsama bin LadinUsámova říšeJásir ArafatCamper-StrikeAnders BreivikJesuis CharlieBojovníci od Al-LidluAl-KáidaIslámský státZákon o terorismu
uncyclopedia