Kovboj

Z Necyklopedie

Prchajici kovbojove
Typičtí američtí kovbojové prchající před kovem.

Kovboj je člověk, který se bojí kovu. Příčiny tohoto strachu byly v různých historických obdobích rozličné.

[editovat] Raná historie

Počátky kovbojství sa datují do počátků doby bronzové. Lidé tehdy zjistili, že kov může být v nesprávných rukou nebezpečný, zvláště pokud má tvar sekery nebo meče. Tento strach potom vyústil do takových excesů, jako strach dát si na hlavu přilbu (porušení zásad bezpečného sexu), pronásledování a upalování kovářů, bránění v obchodu s kovy atd.

Vynálezem železa se tento pověrčivý strach ještě vystupňoval. Bojiště bývala plná schizofreniků, kteří se kovu báli a uskakovali před ním, zároveň však jím strašili jiné, domnívaje se, že pokud si jílec meče obalí nějakou kůží, tak jim kov neublíží.

Toto období ukončil až Ježíš, který osobním příkladem ukázal, že není se čeho bát: Nechal se přibít železnými hřeby a probodnout bok železným kopím, a každý mohl vidět, že se mu nic nestalo.

[editovat] Kov a střelný prach

Už se zdálo, že lidé ztratili strach z kovu, bojiště byla plná lidí oděných v kovových šatech, ale vynález střelného prachu (není kov) tento nadějný vývoj opět změnil. Střelný prach totiž umožnil olovu (je kov) létat velkou rychlostí, na což pověrčiví lidé nebyli zvyklí. Proto opět zahodili kovové oděvy.

Ve strachu před kovem utíkali lidé do Ameriky a dále až na konec světa. Na Divokém západě také vznikl název kovboj. Dnes už této tradici nerozumíme, a tak z bázlivých kovbojů děláme hrdiny.

Lightning-with-streamers
Blesk uhodil do hříšného stromu

[editovat] Moderní doba

Dnes se, v souvislosti s pochopením elektřiny, objevil nový typ strachu z kovů. Zejména během bouří lidé zahazují nožíky, bicykly, někteří dokonce i peníze v pověrčivém strachu, že kovy přitahují blesk. To je samozřejmě nesmysl, protože blesky sesílá Bůh a ten nás miluje, i když občas musí být přísný a člověka nebo strom (jak vidíme, ten není z kovu) bleskem napomenout.

Kompletní pahýl Tento článek je sice krátký, ale dozvíte se z něho vše. Nemá smysl, abyste o dané problematice sháněli jinde další informace. Nenajdete je.
uncyclopedia