Krádež

Z Necyklopedie

Merge-arrows.png Tento článek se tematicky překrývá s článkem Krádež traktoru v Horním Rakousku v roce 2007.

„Když ukradnete bance 100 000 Kč, jste v prdeli. Když ukradnete bance 100 000 000 Kč, je v prdeli banka.“

- František Procházka
Ukradenyobrazek.JPG
Prepadeni.jpg

Lupič ohrozí domácího mazlíčka...

Maly.jpg

...schová ho a propašuje.

Pozor na kradeze.jpg

Výstražné nápisy v pražském metru: Pozor, kraďte opatrně, ať vás nechytnou!

Krádež je společenská událost, která probíhá v několika fázích. Většina lidí si myslí, že krádež je jenom část celého procesu, tedy odběr. Ke krádeži ale také patří samotné plánování odběru a pátrání po zloději, které následuje po odběru. Odebrán může být jakýkoliv movitý i nemovitý majetek (auto, dcera, mobil, rodinné dědictví či dům.) odebrání těchto věcí se už ale pokládá za jiné typy krádeže:

Každá krádež ale probíhá v několika fázích a ty jsou následující:

  1. Nápad k uskutečnění krádeže*
  2. Plánování krádeže
  3. Odběr
  4. Chvilka smutku/zlosti
  5. Pátrání po pachateli/odběrateli majetku
  6. Nalezení pachatele*
  7. Soud*
  8. Vykonání trestu na pachateli určeném soudem*

fáze označené hvězdičkou* se nemusí odehrát při každé krádeži.

[editovat] Fáze krádeže

[editovat] Nápad k uskutečnění krádeže

Tento nápad vznikne většinou už několik dní před uskutečněním krádeže. Je při něm vybrána osoba, případně osoby, které mají být okradeny/ukradeny. Nevyskytuje se při kapsářském typu krádeže, protože osoba, která má být okradena, je vybrána okamžik před odběrem majetku.

[editovat] Plánování krádeže

Krádež se většinou plánuje dlouho, aby bylo zajištěno, že odběr proběhne hladce a bez problémů. Většinou se plánuje ve skupinách, mafiích či ganzích. Opět je tu vyjímka při kapsářství: Kapsář plánuje krádež velmi rychle a sám, bez myšlení na následky. Při únosu je ale plánování úplně nejdelší, protože se musí zachytit ten správný okamžik kdy může být osoba ukradena.

[editovat] Odběr

Odběr většinou probíhá velmi rychle a nečekaně, aby bylo opět zajištěno nejvyššího úspěchu. Ovšem někdy se může stát, že vás při odběru někdo viděl a bonzne vás na policii.

[editovat] Chvilka smutku / radosti

Potom, co oběť zjistí, že byla okradena, je z této události smutná či naštvaná (někdy i obojí). Pachatel se naopak raduje.

[editovat] Pátrání po pachateli

Oběť potom jde tento případ ohlásit na policii, kde se jí nejdřív ptají na okolnosti kolem odběru (osobní údaje pachatele, čas odběru, teplota na místě činu, značka mikiny, cena ukradeného majetku, která musí být uváděna v penězích, žádné takové to: moje nejkrásnější auto, váza, Babička atd.) a řeknou, že se pokusí pachatele najít.

[editovat] Nalezení pachatele

Pokud má oběť a policie štěstí, najde pachatele a odvede ho k soudu. (Případně na chvíli do basy, pokud mají soudci ten den narváno.)

[editovat] Soud

Pachatel je posazen před soud a musí prokázat svojí nevinnost, jinak bude hozen do špinavé, smradlavé basy, kde nenajde žádnou útěchu a může tam zatvrdnout i na několik let. Může si stejně jako žalobce (oběť) na pomoc přivolat právníka. Musí mu ale řádně zaplatit za jeho služby. Může se také ehhmm... jaksi ehmm... jak bych to řekl... od soudu vykoupit. Pokud neuspěje v obhájení své nevinnosti, je ihned neprodleně odebrán do vězení.

[editovat] Vykonání trestu

Trest může být různý, například: pobyt ve vězení od pár měsíců až po doživotí, Trest smrti nebo peněžitý trest od pár babek do miliÓÓÓÓÓÓnů. Také je možná kombinace těchto trestů. Opět je zde možné ehm... vykoupení. Ale nikomu to neřikejte, prosím. Opravdu ne. Prosím vás. A nechcete za to nějakou sumu? Jen mezi námi. Dám vám 30 % z výdělků na reklamě z tohoto článku. Ale jen mezi námi. Je vám to jasné?!? Jinak nic.

[editovat] Závěr

Pokud nemáte žádnou organizovanou skupinu lidí, dostatek peněz, známosti pro udělení amnestie, nebo mnoholeté zkušenosti, do žádné krádeže se nikdy nepouštějte. Mohlo by se vám to totiž hodně nevyplatit a vyseděli byste si aspoň dobrých pár let v base kde, kamarádi a spoluobčané, není moc útulno.

„Děti!!! Do velkých věcí se nepouštějte, to nechte politikům. Dělejte menší věci, žádná ostuda to není a taky se tím dá uživit.“

- Simona Bučková

uncyclopedia