Krádež traktoru v Horním Rakousku v roce 2007

Z Necyklopedie

Merge-arrows.png Tento článek se tematicky překrývá s článkem Krádež.

Bezirk Rohrbach in Österreich.png

Červěně je na mapě vyznačeno přibližné místo, kde byl ukraden traktor Hugo Anzigera

Případ ukradeného traktoru, o němž pojednává toto heslo, se udál v dubnu roku 2007 v hornorakouském Asfielu, případ vzbudil pozornost v Rakousku v souvislosti s rozšířením Schengenského prostoru k 21. prosinci 2007.

[editovat] Popis případu

Ivan Langer Invex 2007.jpg

V době krádeže traktoru byl ministrem vnitra Česka Ivan Langer

V dubnu 2007 neznámý pachatel ukradl v Afieslu v Horním Rakousku (příhraniční kraj Mühlviertel) rakouskému sedlákovi Hugo Anzigerovi traktor a přejel s ním v noci do Česka.

Pachatel přitom hranice přejel v těsné blízkosti hraničního přechodu Guglwald - Přední Výtoň (podle médií pouhý metr [1]), který však v té době (v nočních hodinách) byl uzavřen.

Policejni zetor.JPG

Ilustrační obrázek

[editovat] Poučení

Proto policie některých států nasadila traktory pro stíhání zločinců na venkově, v Anglii se osvědčují traktory Zetor a pro velký úspěch se očekávají objednávky z celého Commonwealthu.[1]

[editovat] Pozornost médií, význam

Případu byla v rakouských médiích věnována slušná publicita a posílil obavy Rakušanů z dalšího otevření hranic, resp. dalšího rozšíření Schengenského prostoru.

Traktor se podle dostupných informací nenašel, ačkoliv jeho majitel za jeho nalezení nabídl odměnu 80 000 a své oznámení vyvěsil i na české straně hranic. „Jak je možné, že se v Česku ukradený traktor prostě propadne do země?“ „Když se ztrácejí už i traktory, pak se obávám, že po úplném otevření hranic to s naším regionem půjde z kopce.“citovala média jeho majitele Hugo Anzigera. [1]

Na případu však je paradoxní, že (vzhledem ke způsobu jeho převozu do Česka) by ani hraniční kontroly na převezení traktoru do Česka nemohly nic změnit. Podle LN [1] se řada Rakušanů domnívala, že český ministr vnitra Ivan Langer by na oslavy vstupu Česka do Schengenského prostoru měl přijet traktorem.

[editovat] Reference

  1. 1,0 1,1 1,2 Lidové noviny, 17. 12. 2007, str. 9, článek Bude více kriminality. bojí se ...

[editovat] Podívejte se taky na

[editovat] Externí odkazy

uncyclopedia