Krevní plazma

Z Necyklopedie

„Levná plazmaáá, kupte plazmuůů..“

- pan Šťáva

Krevní plazma je tekutá složka krve. Je to její nejobjemnější část, má jantarově nažloutlou barvu. V těle zdravého, střízlivého člověka je zhruba 3–3,5 litrů krevní plazmy, tj. přibližně 5 % tělesné hmotnosti. Plazma je tvořena z 90 % vodou, zbytek tvoří organické látky. Plazma slouží jako médium pro přenos cukrů, lipidů, hormonů, metabolických produktů, v omezené míře i kyslíku a oxidu uhličitého. Dále se používá pro výrobu plazmových televizí a monitorů, plazmových zbraní do videoher a počítačových her atd.

[editovat] Plazmové televize

Plazmova televize

Běžná plazmová televize obsahuje zhruba jeden litr krevní plazmy.

Požívání krevní plazmy pro komerční využití v elektrotechnickém průmyslu bylo dlouhou dobu dobře utajované, svět vůbec neměl ponětí o tom, jak obrovsky je zneužíváno dobroty lidí, kteří chodí dobrovolně darovat plazmu ve finanční prospěch nemocnic. Ty lidem za takové darování vyplácely částky, které sice nebyly nijak závratné, zato ale dostatečně uspokojivé, aby inkriminovaní dárci nepátrali po jejich skutečném uplatnění. Cena plazmy je přitom mnohonásobně vyšší, což se původně odráželo i ve finální ceně výrobku - plazmové televizi.

Poté, co se veřejnost dozvěděla pravdu, začala cena plazmových televizí rapidně klesat a došlo k masovému rozšíření plazmových televizorů do běžných domácností. Jde o velice kvalitní a luxusní výrobky; jejich jedinou nevýhodou je, že se časem „vysvítí“, k čemuž dojde, když přístroj spotřebuje potřebné procento v plazmě přítomné anorganické soli (asi 0,9 %). Její opětovné doplnění je sice poměrně snadné, ale výrobci se snaží tuto informaci zatajit, aby si lidé namísto pouhého doplnění zakoupili televizi novou.

Plazmové televize nejlépe zobrazují různé odstíny červené, zvláště krvavé barvy a proto jsou vhodné ke sledování filmů s upírskou tematikou.

[editovat] Plazmové motory

Plazma se dá dobře využít pro let na Mars, když bude dostatek plazmy, budeme na Marsu za 39 dní.[1] Proto je podpora dárcovství a zpracování krve jedním z bodů volebního programu ČSSD.

šde  
Blood splat Blood splatBlood splat Blood splat Blood splat Blood splat Krvavé články Blood splat Blood splat Blood splat Blood splat Blood splat Blood splat

Potoky komunistické krveRH faktorSrdceKardiostimulátorKrevní plazmaMenstruaceČachtická paníUpírRumunskoHC Sparteşcu România

Zdravotnictví
150 0 129023 Anatomie

BradaviceČakraErekceG-BodJazykKadidloKouleKoulenoKrevní plazmaMyšlenDívadloPenisPlešPlícePrsPrstySrdceStydké pyskyUherVaginaVlasyZuby

Prášky Léky na choroby

BukakeMočPlaceboVšemženPoloniumWobenzym

Krevred4 Léčebné metody

Domácí léčeníJak získat správnou liniiKardiostimulátorMasážNarkózaOperacePorodRH faktorTotální endoprotézaUrinoterapieVodková pumpaZdravíZimním spánkem proti obezitě

Doktorka Zdravotníci

LékařRadim UzelLeoš HegerMirek Oplzlák

Zelený kříž Zdravotní zařízení

uncyclopedia