Kuřecí párky

Z Necyklopedie

Kuřecí párky

Kuřecí párky

Kuřecí párek je párek, u něhož se na první pohled zdá, že se jedná o masný výrobek z kuřat. Ovšem na druhý pohled to tak být nemusí, protože v tom nemusí být ani maso, ani kuřata.

[editovat] Z historie výroby

Po příchodu zvěrozvěstů na Moravu lidi ještě párky z drůbeže neznali. Zkrátka piclo se kuře, kachna, tetřev nebo něco jiného, upeklo se to a snědlo se to. První pokus o výrobu párků nastal nastal za husitských válek, kdy Jan Žižka zkoušel plnit palcáty z masa zabitých křižáků. Toto se však neujalo a technologie upadla v zapomnění. Až v 19. století začali být lidé rozežraní a nevěděli, co by už strčili do huby. A ta vymysleli národní párky. Za bolševika se stal kuřecí párek nedostupnou pochoutkou, která byla k sehnání pouze pod pultem. Byl však odblíbeným jídlem Marty Gottwaldové, která díky němu zhubla 10 kilo (poté ovšem přibrala 50 kilo, protože měla ráda i škvarky). Kuřecí párky byly také oblíbenou pochoutkou Václava Havla, který je měl v ruzyňské věznici (nynější Věznici Václava Havla v Ruzyni) každý den ke snídani. Po privatizačním puči v roce 1989 bylo najednou masa dost, takže vyvstal problém, co s ním. Všechny masokombináty v Česku se vrhly na výrobu kuřecích párků. Tyto masokombináty postupně získal Andrej Babiš.

Zkažené kuře

K výrobě kuřecích párků se používá nejkvalitnější kuřecí maso

[editovat] Současnost

Kuřecí párky se v současnosti vyrábějí v několika kategoriích:

[editovat] Shrnutí závěrem

Večer chutnají, ráno pomáhají.

[editovat] Čumni taky na ...

uncyclopedia