Kulak

Z Necyklopedie

Grimova

Známá kulačka (či kulagyně?) Galina Grimová díky nedůslednosti a šlendriánu několika ruských funkcionářů dokázala přežít

Kulak byl kromě čtvero ročních období úhlavní nepřítel budování socialistického zemědělství v bývalém SSSR. Název kulak vymyslel geniální, největší a nejlepší ze všech, soudruh Stalin.

[editovat] Historie

Po vítězství proletariátu v Rusku (1917) soudruzi brzy zjistili, že není co žrát, a že rolnická třída (úzce spjata s třídou dělnickou) na revoluční vymoženosti z vysoka kašle. Byla nastolena zásadní myšlenka, co s tím? Geniální vůdce rozhodl, že jediným povoleným a správným řešením je dobrovolná kolektivizace zemědělství. Pravda, zemědělci se do toho nehrnuli, asi neměli to správné třídní hledisko. Proto byl vytvořen kulak, se kterým bylo revolučně zatočeno a kolektivizace po té šla již jako po másle. Kulaci byly jako třída vymýceni, jejich majetek rozkraden (zestátněn) a houfně vznikaly kolchozy a sovchozy (tam, kde se silou mocí nepodařilo rolníky přesvědčit k dobrovolné kolektivizaci). Kulaci pak posloužili jako velmi levná pracovní síla při budování socialismu např. v gulagu na Kolymě při těžbě zlata.

[editovat] Definice kulaka

Paroubek-opicka

V dějinách se vždy našlo dostatek pokrokových vůdců, kteří s kulaky a jim podobnými neřády dokázali rázně zatočit. Karierní tragedií Jiřího Paroubka bylo, že se narodil v době, kdy čeští kulaci již byli zcela rozkulačeni.

Kulak je úhlavní nepřítel, to byla jednoduchá definice. Jak to však bylo ve skutečnosti? Kulak byl rolník jako každý jiný, ovšem s tím rozdílem, že byl pracovitý, pil méně kořalky než ostatní a svoje produkty dovedl se ziskem prodat. Tím pádem ovšem vzbudil neskutečnou závist u svých sousedů, zejména potom u revolucionářů, kteří kromě revolučního zápalu, neuměli a neměli nic. Otázka to byla zásadní, proč on se má dobře a já ne? Proto revolucionáři, pod vedením strany a moudrého soudruha Stalina rozhodli, že s takovými lidmi je třeba důsledně zatočit. Konečně kulak byl dobrým příkladem toho, že rolník může slušně žít i bez toho, aby byl v kolchoze, a to se rozhodně soudruhům nehodilo do krámu. Důsledkem likvidace kulaků jako třídy byl pak hladomor.

[editovat] Shrnutí

Českoslovenští komunisté při zákládání JZD nezůstali pozadu za svými bratry ze SSSR. Naši kulaci byli použiti jako osídlenci zpustlého pohraničí, jejich potomci zde žijí do dnes. Kulak je zářný příklad toho, kam vede lidská závist a fanatická zaslepenost. Lze jenom doufat, že něco takového se již nebude nikdy opakovat.

uncyclopedia