LSD

Z Necyklopedie

LSD
Vzorec-lsd
Racionální název diethylamid kyseliny lysergové
Registrační číslo CAS 50-37-3
Sumární vzorec C20H25N3O
Molární hmotnost 323.43 g/mol
Teplota tání 80 °C (176 °F)

LSD (letní směs deodorantů) je syntetická tvrdá droga, která má silné, psychedelické účinky. Vzniká kombinací různých vůní ženských deodorantů především v uzavřených prostorách za horkého počasí (někdy i ve venkovních prostorách). Dá se vyrobit uměle.

Svet-po-lsd

Vidění okolí po požití LSD

[editovat] Původ

Nedá se přesně určit, kdy droga vznikla, jelikož ženy to s vůněmi a deodoranty začaly přehánět v průběhu celého 20. století. Jejich různými kombinacemi esenciálních olejů, parfémových kompozic a koncentrovaného lihu vzniká silně omamná látka s halucinogeními účinky. Látku poprvé laboratorně namíchal dr. Albert Hofmann v laboratořích švýcarské farmaceutické firmy Sandoz v Basileji v roce 1943. Do šedesátých let byly prováděny po celém světě rozsáhlé výzkumy jejích psychiatrických účinků. Bylo úspěšně používáno mj. jako psychoterapeutická pomůcka, v léčení depresí, schizofrenie, drogové závislosti a alkoholismu a dětského autismu. Brzy si jí také oblíbili někteří umělci (jako zdroj inspirace) nebo věřící (jako entheogen). Od toho byl už jen malý krok k získání si popularity mezi veřejností (zejména mezi příslušníky hnutí Hippies). Zajímavostí je, že v komunistickém Československu byl legální výzkum této látky povolen až do počátku 80. let. Vedl ho dr. Stanislav Grof.

[editovat] Složení

Psychedelic

Jiný psychedelický stav navozený LSD

LSD patří do rodiny ergolinových alkaloidů. Syntetizuje se reakcí kyseliny lysergové s diethylaminem. Kyselina lysergová se získává hydrolýzou ergotaminu, který je v relativně velkém množství (cca 2 % sušiny) obsažen v parfému. Účinky LSD jsou vysvětlovány tím, že aktivuje některé neuroreceptory mozkového hormonu serotoninu. Při běžných dávkách je aktivní pouze jeden určitý izomer této molekuly.

[editovat] Aplikace

Běžné LSD, vznikající kombinací deodorantů se do těla dostává inhalací, ať už chtěnou či nechtěnou. Uměle vyráběné LSD se napouští do malých papírků, které uživatelé aplikují orálně, z čehož logicky vyplývá, že se dá LSD také kouřit. Pokusy o aplikaci účinné látky análně byly prováděny také, ale s nevalnými úspěchy.

Lsd

Uměle vyrobené LSD

[editovat] LSD v umění

Největšího boomu dosáhla droga v 60. letech minulého století (nutno však podotknout, že v tomto období dosáhla svého největšího boomu každá droga) a to hlavně díky hnutí hippies. Řada umělců se nechávala inspirovat psychedelickými zážitky ze stavů vyvolaných LSD. Je to důvod, proč lidská společnost dosahovala v tomto období největšího kulturního a uměleckého rozmachu v novověké éře. Mezi nejznámější uživatele patřili například Syd Barrett ze skupiny Pink Floyd, Beatles, nebo Jim Morrison. Z českých umělců třeba Henryk Lahola nebo Eva a Vašek.

[editovat] Církev LSD

Správněji morróni podle kultivaru papriky kapie. Morróni jsou duchovní hnutí původem z Ameriky ve skutečnosti sestávající z několika různých náboženských uskupení církevního charakteru, které si za cíl neklade nic menšího než všeobecné dobro. K tomuto záměru se mezi morróny dospělo až po delším vývoji a bouřlivé debatě. Prvotním morrónům tedy v dobách, kdy měli jen jednoho člena - Agenta Smithe, šlo především o to, aby měli peníze na LSD. S přibývajícím množstvím členů přirozeně, jak tomu u agrasivních memů bývá, narůstal altruismus morrónské ideologie. Za úspěchem hnutí pak stál především Smithův objev umožňující oddělit zrno nadějných uživatelů LSD od plev lidí, kteří by se měli v zájmu vlastním i všech okolo drogám raději vyhnout. Používal k tomu takzvanou metodu nepravděpodobných příběhů, které nakonec i sepsal do příručky Handbook of Morron. Zatímco na hlavy otevřené působí tento materiál coby spolehlivé sedativum, ostatní udělají mnohem lépe, když se vyhnou všem drogám silnějším než čaj včetně. Jedná se o obdobný princip intelektuální filtrace, jako používá Drahoušek zákazník, určené k zvyšování ziskové marže.

[editovat] Použití

  • Dědo, neviděls ty tablety, co je na nich napsáno LSD?
  • Ne, ale co dělá ten drak v kuchyni?

Drak, to je určitě D ve zkratce LSD. Celá by pak mohla znít Lev, Slon a Drak, podle zvířat, které nejčastěji vidíte po požití LSD.

Růžový slon
CukrHalucinaceHoubičkaChlastKafeKekafiKokainLSDMarihuanaPervitinŠňupajnTelevizeOkena
uncyclopedia
V jiných jazycích