Lebková kuchyně

Z Necyklopedie

Bezlepková kuchařka.gif

Knihy ze zastaralými způsoby vaření se bohužel stále ještě objevují na pultech nenasytných obchodníků

Velká lebková kuchařka.jpg

Velká lebková kuchařka byla přeložena do 42 světových jazyků

Lebková kuchyně je - na rozdíl od bezlepkové kuchyně - nejmodernější světový trend v dietním a zdravém vaření.

[editovat] Vznik

Lebková kuchyně pochází z Velkomoravské říše, kdy slovanské kmeny soupeřící s nájezdníky potřebovaly výživnou a levnou stravu. Na území největšího velkomoravského hradiště o tom členové Vědeckého týmu Necyklopedie vypátrali nezvratné důkazy.

Během několika měsíců vzniklo kultovní dílo světové gastronomie - Velká lebková kuchařka. Jelikož státní orgány cílevědomě (ze závisti) brání VTN ustanovit právní subjektivitu, rozhodli se Necyklopedisté vydat dílo soukromě. Hrozilo totiž nebezpečí, že Wikia bude nárokovat polovinu zisku.

[editovat] Principy lebkového vaření

Základním kamenem lebkového vaření je silný vývar a omáčky, jejichž základem je zase vývar. Přílohy jako knedlíky, brambory čí pečivo kuchařka zásadně nepředepisuje. To je další zásadní rozdíl oproti ostatním kuchařkám, které direktivně předepisují k jídlu určitou přílohu. V tomto bodě je lebková kuchyně nesmírně demokratická.

Princip chutnosti a výživnosti lebkového vývaru je zřejmý.

  • Z čeho je nejlepší vývar? - z kostí!
  • Jaký je nejdůležitější orgán člověka a jiných živočichů? - mozek! Tedy nejlepší jsou lebeční kosti.
  • Co dělá drak, který požírá bezhlavé rytíře? - drží bezlebkovou dietu!

[editovat] Vývar

Suroviny: jedna větší lebka (nejlépe bio-lebka), kořenová zelenina (celer, mrkev, církev, petržel, cibule), bobkový list, pepř celý, sůl, voda
Lebku omyjeme a dáme vařit na prudký oheň. Po sevření odebereme šum, přidáme ostatní suroviny a vaříme 2 hodiny na mírném plameni.

[editovat] Omáčky

Základní lebkové omáčky používáme jako výchozí produkt k přípravě všech pokrmů. Rozeznáváme lebkové omáčky bílé, světlé, hnědé a speciální. Ty jsou základem bezpočtu dalších lebkových omáček jako: bešamelová, aurore, nantua, mornay, sauce velouté, Sauce supréme, Sauce brune de base atd.

Dodatek: polovinu výtěžku z prodeje knihy věnovali Necyklopedisté ve vší skromnosti na projekt výstavby první rómské univerzity na území Evropské unie, která bude stát v Chánově.

VTN Logo.png
uncyclopedia