Letní olympijské hry 2008 Peking

Z Necyklopedie

Výroba loga menší kopie

Výroba olympijského loga

Nové disciplíny menší kopie

V Číně je připravena řada nových olympijských disciplín

Letní olympijské hry v Pekingu se staly největší, nejprestižnější a nejgrandióznější sportovní a společenskou akcí v historii lidstva. Vedle sportovců se olympiády zúčastní téměř všichni významní světoví státníci, aby takto vzdali hold čínské komunistické straně, svobodě a demokracii v Číně. Světovou klaku vede George W. Bush.

[editovat] Zapálení olympijského ohně

Olympie, 24. března 2008: Komentátoři BBC v přímém přenosu ze slavnostního ceremoniálu pochválili řeckou policii, která bleskově zasáhla proti pro-tibetskému štváči, který byl zlikvidován a za vlasy odvlečen k výchovnému výslechu ještě dřív, než před kamerami stačil rozvinout tibetskou vlajku. Pochvalu si zasloužil i řecký kameraman, který profesionálně okamžitě přejel do jiného záběru. Pochvalu si vysloužila i řecká tajná služba, za přátelské a vzorné předání informací o pasech Tibeťanů čínským soudruhům. Řecká vláda v oficiálním komuniké rázně odsoudila všechny protičínské provokace a důrazně se distancovala od pokusů srovnávat historický brutální turecký útlak Řeků s humánními metodami a plány čínské komunistické strany, které prospívají veškerému tibetskému lidu, demokracii a světovému obchodu.

[editovat] Česká výprava

Dresy české výpravy

Jarmila Kratochvílová (klon) v Senátu předvádí část oblečení pro naše olympioniky

Česká výprava je z počtem 2 084 sportovců a 28 453 funkcionářů a trenérů nejpočetnější v historii ČOV. Speciální kolekce olympijského oblečení pro českou výpravu byla představena 16. 7. v Senátu. Předseda Přemysl Sobotka označil velmi povedenou akci za nejdůležitější den v dějinách horní komory parlamentu. Kolekci dodala firma Adidas, plynové masky ve slušivých barvách pak Gumotex Břeclav.

[editovat] Kampaň proti chrchlání

Pro úřady představuje olympiáda rovněž příležitost, jak zkvalitnit život čínského lidu. Orgán s názvem „Výbor pro duchovní řízení civilizace Komunistické strany Číny“ už rozjel kampaň, která má místní i venkovany naučit nové etiketě. Zakazuje se hlasité chrchlání, pohazování odpadků, křik na ulicích a hlavně plivání. Kdo se doporučeními nebude řídit, dostane pokutu 50 Juanů

[editovat] Domácí reprezentace

China gymnastky

Čtrnáctileté čínské vítězné sportovní gymnastky měly za první místo slíbeny panenky Barbie, včetně Barbie PC

Čínští sportovci jsou žhavým kandidátem na prvenství v počtu zlatých medailí. Cílem je překonat USA. Čínští sportovci se vyrábějí v továrnách. Výrobní proces začíná výběrem materiálu v rolnických rodinách. Dětem se změří ramena a orgány, vybraní putují do továrny k tisícům vrstevníků. Tam od rána do noci trénují. Přestávky jsou vyplněny nezbytným politickým školením, do školy děti nechodí. Komunistická strana Číny má spočítáno, že ze 3 000 dětí alespoň jednoho šampióna vyrobí. Ostatní (přeživší) jsou posláni domů, dodělat si základní školu.

[editovat] Olympijská atmosféra

Čína vyvinula i mimořádnou snahu za odstranění smogu. Po dobu olympijských her je odstavena ocelárna vedle stadiónu, takže na olympioniky bude možná i vidět. Podle měření mezinárodního olympijského výboru neobsahuje pekingský smog žádné dopingové látky, takže soutěže budou regulérní.

[editovat] Olympijská válka

Katerina Emmons

Úvodní disciplínu her, střelbu kalašnikovem, vystřílela Kateřina Emmons.

Za starého Řecka se v době olympiády přerušovaly války. Ve dvacátém století se za války nekonaly olympiády. V jednadvacátém století se války konají v čase olympiády. 8. 8. 2008 považují Rusko a Gruzie za nejvhodnější datum k zahájení války o Jižní Osetii. Ruští ozbrojení mírotvůrci zde bojují o čest, aby Rusko, nikoli Gruzie, bylo napříště rodištěm J. V. Stalina. V olympijské střelbě si znamenitě vedli i Češi, postup z Pekingu do gruzínského finále pro něj nebyl žádný problém.

[editovat] Zahájení

Mezi vrcholy slavnostního zahájení lze zařadit nápadité ohňostroje a zdůraznění významu hedvábné stezky. Po zkušenosti z minulých OH nebyla přizvána Björk.

[editovat] Výsledky

  • Většinu zlatých medailí získala domácí Čína. Dá se předpokládat, že na příští olympiádě v Londýně získají úplně všechny zlaté, mimo jezdectví. Koně totiž tak tvrdý tréning nedokáží přežít.
  • Všechny lehkoatletické sprinterky si oddechly po agenturní zprávě, že Václav Klaus neuvolní svou kojnou Zoju Kosmoděmjanskou, která by všechny disciplíny musela o prsa vyhrát.
Sport
Gordomarpla Disciplíny AlkoholismusAtletikaBěhBaseballBasketbalBiatlonBojový styl RockyBrusleníBungee jumpingCyklistikaDOSBoxExtrémní sportyFormule 1GauchingGeocachingGolfHázenáHokejJezdectvíKašnobalKolováKopanáLukostřelbaObžerstvíPokyho trojbojRallyŘitní alpinismusSkoky do vodySnowboardingŠachyVodáctvíVodní turistikaVolejbal
Sportovci Milan BarošMona BarthelováBoryšPavel BémTomáš DošekRadek DudaRoger FedererDominik HašekInriJaromír Jágr • Marek KuličLionel MessiKarel Poborský
Bafuňáři Jaroslav HřebíkVlastimil KošťálStanislav Šulc
Týmy Česká fotbalová reprezentaceČeskej fotbalovej týmKapří ligaSlavia 07AC Sparta Praha1 FC SlopáckoTJ Baník Vysoká PecHC Sparteşcu RomâniaČelzýReal Madrid
uncyclopedia
V jiných jazycích