Liberec

Z Necyklopedie

Liberec-chata-chucka-norrise.jpg

Špionážní fotka údajné chaty Chucka Norrise v Liberci

Liberec-salina-base.jpg

Tajná základna libereckých šalin

Kittner.png

Bývalé oficiální logo města Liberce. Několikamilionovou zakázku na grafickou podobu vyšetřuje policie.

Panenka.jpg

životní láska primaře

Rybařík.jpg

Liberečtí domorodci jsou vyhlášenými rybáři, kteří světu a lidstvu dali rybníkářství. Slavný český rybníkář Jakub Krčín se narodil v Liberci, kde ve věku osmi let založil Libereckou přehradu.

Liberecke metro.jpg

Přehledná mapa celé sítě Liberecké podzemní dráhy (Zdroj: DPMLJ)

Jested.JPG

Symbol Liberce: Liberecké dělostřelectvo připravené bránit se nájezdům Pražáků či Brňáků, kteří by si chtěli na Libereckém území vyřiizovat účty.

Vrbata.jpg

Milenka pana Brambůrka

Liberecké pranostiky:

Když není vidět Ještěd, bude pršet. Když je vidět, prší...
V Liberci buď prší nebo to je do kopce...

Liberec (zvaný též Liverpool nebo Synerec, případně Synerov nad Kittnerkou, ve starogermánštině Reichenberg, v jihočeštině Rybelec, jablonecky zatáčka k nám) je německá vesnice v horách, zasahující na území Česka asi 102 kilometrů východně od Chánova pod špičatým kopcem zvaným Ještěd v údolí Lužické Hnisy.

[editovat] Historie

Republika Česko získala tuto tradičně německou osadu administrativní chybou, ke které došlo při podpisu Schengenské smlouvy, která protiprávně (v rozporu s platnou Mnichovskou smlouvou) přiřkla celé německé Sudety Čechům. Dodatečné protesty Moravanů, kteří zkusili podobně podvodným způsobem získat pro sebe Horní Uhry, na novém status quo již nedokázaly nic změnit.

Rozzuření Radikální Moravané se na poslední chvíli spolčili s Rakušany a Bavory a podařilo se jim prosadit, že na hranicích s Rakouskem a Bavorskem se Češi i po vstupu do Schengenu musejí prokazovat cestovními doklady (jedinci, kteří proniknou ochranou hranic jsou v nárazníkovém třicetikilometrovém pásmu všichni pochytáni a poslání postrkem zpět).

Tak jako již mnohokrát ve svých dějinách, i tentokrát nedocenili Moravané dopady svého činu. Protože německy hovořící rodilí mluvčí nedokáží rozlišit moravštinu od češtiny, jsou šmahem posíláni zpět i Moravané. Moravská osvobozenecká armadá z toho obviňuje pragocentrické okupanty.

[editovat] Popis města

Město je zatím neprobádané (obyvatelé hovoří výhradně německy, případně srbochorvatsky), spekuluje se alo o výskytu šalin, možná i autobusů ČSAD. Tajné zdroje hovoří i o rekreační chatě Chucka Norrise s krycím jménem "radnice", nacházející se na městském rynku zvaném Adolf-Hitlerplatz. Vesnici obývá zanedbatelná menšina šotoušů, ale také i nezanedbatelná většina levičáků. Hlavním náboženstvím vedle konzumu je eurohujerismus, ovšem začínají se i zde utvářet skupinky Svatých bojovníků.

Průzkum této malé osady stále trvá, i přes neustálé útoky agresivních libereckých šalin, jejichž bojová síla je větší, než se očekávalo (byl hlášen výskyt nízkopodlažních tramvají). Poslední svodka BIS hovoří mj. o tom, že v Liberci se narodil Svatý Václav.

Typical.JPG

Takto se v této osadě označují fotbalová hřiště

[editovat] Liberecká přehrada

Správný název je vodní nádrž Harcov. Přehrada na Harcovském potoce byla vybudována v letech 1542-1543 osmiletým Jakubem Krčínem jako reakce na mohutnou ničivou povodeň, která roku 1539 nemilosrdně zaplavila město. Projekt vypracoval v té době ještě nezkušený budovatel rybníků Jakub Krčín ze Synerce (později usazený v Jelčanech), který upustil od tradičních sypaných hrází a navrhl vystavět vůbec první zděnou rybniční hráz v Říši Římské. Kromě této přehrady mělo být postaveno ještě dalších 5 hrází v Jizerských horách a tento plán byl, až na jedinou výjimku, také realizován. Harcovská přehrada je i s podzemními základy vysoká 20,5 metru, 157 metrů dlouhá a koruna se zvedá 13 metrů nad terén.

Celá stavba patří k zajímavým technickým památkám z období temného středověku a dodnes slouží ke skromné obživě obyvatelům města, pro které je rybolov hlavním zdrojem obživy. Kromě rybolovu se Liberečtí věnují kočovnému divadlu, pořádání SKI 2009, známého jako Mistrovství světa v dovážení sněhu. Dále pak změnám územního plánu (území pro přehradu > pro rodinné domy > sport a rekreaci a konečně pro paneláky), kejklířství, zdobení veřejných prostranství nenávistnými samolepkami a drobným kapesním krádežím. Díky Syneru a jiným zednickým živnostníkům zde také kvete řemeslo zabývající se stavbou obchodních center na území města, převážně pak z hlíny, kamenů a sušeného velbloudího trusu.

[editovat] Městská hromadná doprava

V Liberci jezdí dva druhy tramvají. Uzké a široké. Každý z těchto druhů má vlastní typ koleje, pročež v Liberci existují dvě tramvajové sítě.

[editovat] Úzká

Tramvajová síť s rozchodem 37 cm je nekompatibilní s tramvajemi jezdícími mimo Liberec. Proto je tak oblíbená a rozšiřuje se. Je v plánu prodloužit ji z Jablonce až do Brna a napojit ji na pražskou tramvajovou síť i Brněnské Šaliny.

[editovat] Široká

Nuda, běžný tramky.

[editovat] Metro

Město Liberec také obsluhuje síť metra (Liberecké podzemní dráhy) s celkem 1 stanicí, 0 linkami o celkové délce 0 km. Vestibul stanice Gottwaldovo náměstí leží pod lavičkovým parkem na Soukenném náměstí a má celkem dva vstupy s nepravidelnou provozní dobou. Viz též celý plán sítě vpravo.

[editovat] Přínos Liberce českému jazyku

Podle Harcovské nádrže, která jej proslavila, se Jakubu Krčínovi též říkalo Harcovník. Zaostalí Češi tento Krčínův přívlastek nepochopili a protože k nim Krčín přišel z tajemných dálav, domnívali se, že harcovník je totéž co poutník či cestovatel. V tomto smyslu začali nové slovo harcovník používat, to později v češtině zcela zdomácnělo. Dnes je mezi Čechy původní význam slova harcovník téměř zapomenut.

[editovat] Mistrovství světa v klasickém lyžování 2009

V únoru 2009 se před zraky celkem 3 diváků v Liberci konalo Mistrovství světa v klasickém lyžování. Po napínavém průběhu dosáhli vynikajících úspěchů borci z města pod Ještědem. Výsledková listina je následující:
1. Syner
2. Kittner
3. Bytové družstvo SEVER
Radost z úspěchu domácích reprezentantů bohužel poněkud kalí smutná událost, když při závodě volnou technikou ve sněhové bouři tragicky zahynula závodnice Hanča Vrbatá.

[editovat] Nejslavnější rodáci a žijící legendy:

1. na periferii se narodil Ferda Porše a o kousek blíž taky Tonda Lamborjeany
2. na základku tu chodil Luďa Sobota i Vlastík Buriánů
3. žijící legenda Jurgen Kavan
4. druhá žijící legenda "Panenka" viz. foto [1]
5. pan Brambůrka - místní kolotočář
6. primař Velikán - velmi nadaný bylinář - primař gynekologie
7. Plíšek - zdejší feťák
8. kamelot Luďa - roznášející novinky pouze po místních nálevnách (živnost ukončena)

[editovat] Liberecké čtvrti

  • Strojní fakulta TUL
  • Jablonec nad Hnisou (separatistická osada oddělená od Liberce)
  • Bratislavice nad Hnisou
  • Kundratice
  • Králův Hnůj
  • Hrochlice
  • Věšec
  • Dloubí
  • Pičínkov
  • Honichov
  • Srantiškov
  • Kurvinky
  • Ustašov
  • Kachnín
  • Straš nad Hnisou
  • Hnusná Súdánka
  • Prdelovice
  • Kůžodol
  • Gulášov
Město veliké, jehož sláva hvězd se dotýká

Bohemia:

Moravstán
a Slizko:

Cizina:

uncyclopedia
V jiných jazycích