FANDOM

Google uncyc Lihočeský kraj na googleTohle je nejlepší článek na téma „Lihočeský kraj“ na celým internetu.
Lihočeský kraj
území kdesi v Tuzemsku
Znak Lihočeského Kraje
státní zřízení:kraj
hlavní město:České Budějovice (krajské město)
jazyk: lihočeský
Lihočeský kraj mapa
prezident:Miloš Zeman
premiér:Andrej Babiš (v demisi)
hymna:Kde domov můj
měna:lihočeská koruna
národní jídlo:není
národní nápoj:není

Lihočeský kraj je tajemný český kraj, o kterém koluje mnoho bájí, mýtů a legend. Příliš se toho neví, podle svědectví jeho návštěvníků je zahalen alkoholovým oparem, přičemž cesta do něj se odhalí jen vyvoleným.

Údajná poloha Editovat

Podle lihočeského rodáka Miroslava Kalouska se kraj nachází mezi Německem (Bavorskem) a tzv. Moravstánem. Na jihu sousedí s Überwaldem. První pokusy o zmapování Lihočeského kraje učinil J. Cimrman, který popsal území mezi Pískem a Sušicí. Mezi těmito městy se podle Cimrmana má rozkládat poušť, uprostřed pouště opuštěný přístav.

Lihočeský kraj bývá také označován za součást Vysočiny. Tento názor však není odborníky uznáván a lze se s ním setkat spíš v alternativních zdrojích.

Města Editovat

Krajským městem Lihočeského Kraje je podle všeho Jindřichův Hradec. Další důležitá města jsou České Budějovice, Český Rumlov, Frymburg a Kozí Hrádek.

Vláda Editovat

Jde o částečně autonomní tuzemskou konstituční tyranii, jejímž předákem je Jiří Zimola.

Průmysl Editovat

V Lihočeském kraji se vyrabí líh (zejména Tuzeman), pívo Budvar, strojní průmysl se pak soustředí na produkci mobilních hostinců, Motory, Dynama a Lihostroje. Zlé jazyky tvrdí, že Lihočeský průmysl stojí za tužku. To musíme dementovat. Jde o rozšířený omyl. Lihočeský průmysl stojí na tužkách.

Zemědělství Editovat

Lihočeský kraj vyniká pěstováním vysoce kvalitního konopí a chovem proslulých vánočních nemastnoneslanečků v rybnících kolem Třeboňe, kde se taky na svěžích lukách zelených hojně pasou tamkoně. Lihočeský kraj je největším producentem tamkoního masa v Galaxii a třetí největší v mnohovesmíru, a to hlavně proto, že tamkoň je lihočeský endemit. Každoročně přijíždí desetimiliony turistů na trhy se vzácným a jedinečným tamkoním masem, které se konají v Masných Krámech.

Obyvatelstvo Editovat

Lihočeský kraj obývají zejména kmeny Rejpalů, Jihočeských matek, Tlučhubů, Držgrešlí a Udavačů. Poslední dobou se zde také výrazně zvětšuje uprchlická kolonie Šotoušů.

Tradiční zvyky Editovat

Nejoblíbenějším obyčejem Lihočechů je Pikádorobraní a jízda na speciálních rezatých a ošuntělých kolech, kterým se říká hapyna.

Fauna, Flóra, Ptactvo Editovat

Nejrozšířenějším ornitologickým úkazem je pták Konvička a lihočeské slepice. Kolem Protivína se hojně vyskytuje strom Platan. Zpívá o tom i skupina Lucie v hitu Už dávno sem ti řek, v noci po deseti Platanech, zapalím svíčku a pobliju pelech.

Infrastruktura Editovat

Za zmínku stojí lokální infrastruktura – zajisté plavební kanál Malše – Berounka a jindřichohradecké nádraží. Jindřichohradecké rychlovlaky závidí lihočeskému kraji celý svět (zejména ta část světa od Obrataně po Pejřimov).

Pamětihodnosti Editovat

Návštěvníci si nenechávají ujít českorumlovskou šikmou zámeckou věž, která se opile naklání tam, onam či docela jinam.