Malířství

Z Necyklopedie

Soubor:Nude painting.jpg
Florenc-2007.jpg

Mistr Knížák je v uměleckém světě proslulý svými avantgardními ručníky, které každoročně zjara vystavuje na autobusovém nádraží Florenc v Praze.

Malířství je vedle sochařství a grafiky jednou z částí výtvarného umění. Je to postup aplikování barviva rozpuštěného v médiu a nanášení (lepivého) činidla na povrch. Tím je například ženské tělo, papír, plátno nebo zeď.

Člověku zabývajícímu se touto činností se říká malíř. Malíři se rekrutují převážně z učebního oboru "malíř – natěrač", který však po sametové revoluci ztratil svůj glanc. Z ekonomických důvodů začali všichni malíři hrát fotbal, i když byli zcela leví. Na řádově vyšší výdělky jim to hravě stačilo.

[editovat] Historie

Existují důkazy, že historie malování je asi šestkrát delší než historie užívání psaného jazyka. Umělecká malba na nahé ženské tělo se považuje za jednu z nejdůležitějších forem výtvarného umění. Pokud například světoznámí umělci Leonardo či Michelangelo malovali baby, téměř vždy byly hambaté. Odtud vedl jen pověstný krůčem k dnešnímu kožomalířství.

[editovat] Prsa za mír

Soubor:Free Prague 2009.jpg

Desítka mladých lidí v Praze obnažila svou hruď v rámci akce Prsa za mír (viz foto). Jedná se o celosvětovou akci, která bude zahájena na Novém Zélandu 2. října 2009 a ukončena 2. ledna 2009 v Argentině. Všichni kteří touží po míru, se shromáždí na uvedených lokalitách v daný čas. Do této sponzorované akce nespadají ty ženy, které chodí s nahýma ceckama odjakživa. Evropská unie si od projektu slibuje globální jaderné odzbrojení, okamžité stažení vojsk z okupovaných území, postupné a proporční snížení počtu konvenčních zbraní a pravidelné dodávky energie na lampárně.

uncyclopedia