Masáž

Z Necyklopedie

Soubor:Lezmassage.jpg

Masáž je terapie, kterou se aplikací tlaku na svaly a tkáně léčí zranění, zmírňuje bolest a stres, zlepšuje krevní oběh a uvolňuje napětí. Masáž je bezpochyby nejstarší formou terapie; je to něco, co zvířata i lidé dělají téměř instinktivně, chtějí-li poskytnout útěchu a zmírnit bolest. Masíruje se zásadně nahé lidské tělo.

[editovat] Druhy masáží

V každé kultuře existuje ta či ona forma terapeutické masáže; popisy mnoha metod, které jsou používány dodnes, známe z nejstarších zapsaných lékařských textů. Čínský rukopis z roku 2700 před naším letopočtem doporučuje každé ráno provádět automasáž „proti nachlazení, pro udržení vláčnosti orgánů a jako prevence proti zdravotním potížím“. Podstatně mladší je švédská masáž, kterou kolem roku 1830 popsal Per Henrik Ling a který se v západních kulturách považuje za základní formu masáže, „klasickou“ masáž.

[editovat] Rozdělení masáží dle charakteru techniky

[editovat] Plošné masáže

- používá se tření, nebo posunu tkáně po spodních vrstvách

  • švédská masáž
  • reflexní masáž
  • aroma masáž
  • Lymfatická masáž (lymfodrenáž) používá rytmické hnětení a zlepšuje tak tok tkáňového moku, zmírňuje otoky.
  • Bowenova masáž (Bowenova technika) - velmi jemná manipulace s měkkou tkání, bowenista svými prsty nebo palci pohybuje kůží přes sval nebo šlachu, poté vyvine velmi jemný tlak (asi jako bezbolestný tlak na oční kouli) a po krátké čekací době a stále pod stejným tlakem sklouzne s kůží zpět. Mezi jednotlivými sériemi pohybů, tzv.procedurami, jsou krátké (asi 2 minutové) pauzy.
  • medová masáž ruská technika, používá přilnavosti medu nanášeného na kůži k intenzivní práci s podkožím
  • lomi lomi havajská technika, pracující s tlaky i třením ve vhodném rytmu podle tradiční domorodé hudby.
  • vodní masáž kombinuje hydroterapii a masáž; používá se k ošetření nejrůznějších bolestí svalů a kloubů, například artritidy, celulitidy a impotence
  • ajurvédská masáž tradiční indický systém léčení, který sahá do roku 1800 před naším letopočtem, využívá terapeutické masáže a kombinuje je s nanášením hojivých aromatických olejů a bylin na celé tělo, nesmí být vynecháno žádné místo.
  • thajská masáž je údajně velmi známá. Podle Ústřední revizní a kontrolní komise Necyklopedie, však tuto masáž žádný z (přihlášených) Necyklopedistů doposud neabsolvoval a hrozilo by tedy vložení šablony <Chybí zdroj>. Tímto vyzýváme všechny Necyklopedisty, aby případnou osobní zkušenost neprodleně popsali.

[editovat] Partnerská masáž

Je doporučovaný způsob relaxace, chce to pouze trochu soustředění. Nejde o uchopení ztopořeného penisu a následné zasouvání a vysouvání. Partnerská masáž má své neopakovatelné kouzlo a umocňuje manželské soužití

  • Není důvod spěchat, partnerská masáž je relaxační činnost, nikoli běh na čas.
  • Masáž by měla být velice jemná a nemělo by jít o bolestivou činnost, jak je tomu například u rehabilitace.
  • Masírujeme nejprve méně intimní zóny, které partnerku naladí a bude vyžadovat masáž i intimních zón. Pokud je to tedy možné, masírujte celé tělo, nikdy však proti vůli partnerky.
  • Zapojte fantazii, partnerská masáž není „práce podle manuálu

[editovat] Politická masáž

Politická masáž je provozována spřízněnými medii a vlivovými PR agenturami, které politici platí z peněz daňových poplatníků. Na rozdíl od všech ostatních druhů masáží považují politickou masáž za prospěšnou pouze politici.

[editovat] Nejproslulejší političtí maséři (řazeno abecedně)

Zdravotnictví
150 0 129023 Anatomie

BradaviceČakraErekceG-BodJazykKadidloKouleKoulenoKrevní plazmaMyšlenDívadloPenisPlešPlícePrsPrstySrdceStydké pyskyUherVaginaVlasyZuby

Prášky Léky na choroby

BukakeMočPlaceboVšemženPoloniumWobenzym

Krevred4 Léčebné metody

Domácí léčeníJak získat správnou liniiKardiostimulátorMasážNarkózaOperacePorodRH faktorTotální endoprotézaUrinoterapieVodková pumpaZdravíZimním spánkem proti obezitě

Doktorka Zdravotníci

LékařRadim UzelLeoš HegerMirek Oplzlák

Zelený kříž Zdravotní zařízení

uncyclopedia