Maskování

Z Necyklopedie

Soubor:Mar3.jpg

Maskování, neboli mimikry, je schopnost organismu (napodobitele) podobat se buď jinému organismu, nebo neživému předmětu (modelu), která pravděpodobně poskytuje napodobitelovi výhody v rámci přirozeného výběru.

[editovat] Vojenské maskování

Pestré barvy honosných uniforem, které dodávaly barvitosti bitevním scénám dřívějších dob, byly vytlačeny uniformou ochranné barvy. Patří sem i takzvané taktické maskování (kamufláž). Naše novodobé armády jsou v této dovednosti jednoznačně nejlepší na světě. Dovedly se tak zakamuflovat, že nikdy nemusely bojovat.

[editovat] Maskování a móda

Modely v army stylu rozhodně nesluší jen vojákům a teenagerům - zkuste se zamaskovat i vy! K maskování patří vojenské prvky i květinky, ideální je pro milovnice sukní, tunik, kecek i kraťásků.

  • Sukničkářka - Khaki sukni s vojenskými prvky a sako s odnímatelnou kapucí doplňte stylovými balerinkami s aktuálním vzorem.
  • Květinka - I květované vzory mohou imitovat maskování. Prodloužená tunika s rozhalenkou si bude rozumět s trendy sněhobílými kraťásky.
  • Pilotka - Imponují vám hrdinové z filmu Top Gun? Zamilujete si krátkou bundičku, pohodlné kecky a nezbytnou výbavu pilotů - stylové brýle!

[editovat] Maskování živočichů v přírodě

Dopíše náš hlavní živočichář, Svišť

uncyclopedia