Masožravé rostliny

Z Necyklopedie

Butterwort

Tučnice lape hmyz.

Masožravé rostliny jsou krásné, ale občas zrádné rostliny. Mohou se živit nejrůznějším způsobem, hmyzem, myšmi nebo i jinými rostlinami. Některé žijí v půdách chudých na živiny, ale jiné jsou i spolu s ostatními rostlinami na půdách bohatých na živiny.

[editovat] Býložravé rostliny

Hopsinky

Bobule hopsinek jsou vybraným pokrmem pro nejmlsnější rostlinky.

Sarracenia flava

Špirlice poskytuje bezpečný úkryt vybranému hmyzu ve své překrásné prosluněné konvičce. Hmyz za odměnu nosí špirlici plody jiných rostlin, aby se nasytila a neměla chuť na samotného živočicha.

Tento druh rostlin se vyskytoval již v Době dřevěné a lidé ho velmi rádi zbírali. Býložravé, přesněji zelenožravé rostliny jsou velmi zvláštní druh rostlin, který se živí částmi jiných rostlin, například jejich plody nebo spadaným listím. Některé zašly dokonce tak daleko, že si vytváří své vlastní plody, jen aby se jimi mohly nasytit. Další přenechávají krmení hmyzu, který jim přinese dávku sladkého nektaru na nožičkách, aniž by si toho všiml, a následně jej o něj připraví. (Někdo se má...) A jiné se už své masožravosti i zelenožravosti vzdaly a začaly se živit poctivou rostlinnou prací a slast přenechali živočichům a masožravým rostlinám se podobají jen vzhledem.

[editovat] Vztahy s živočichy

Kang

Klokanice se starostlivě ohlíží, zda není na blízku masožravá rostlina, která by jí mohla sežrat její malé mládě

Masožravé rostliny nemají s živočichy příliš dobré vztahy. (Je sice pravda, že někteří z nich mají prospěch, ale protože má být toto heslo zaměřené proti nim, nezaslouží si tito příživníci více než malý prostor uvnitř závorek.)

[editovat] Polepšené masožravé rostliny?

Někteří pěstitelé masožravých rostlin chtěli naučit své rostliny přijímat neživočišnou potravu, například sojové maso počínsku. Nejspíše to však nemá valného účinku, protože z orla brodského se také díky pastvě býložravec nestane. (A navíc, jak byste ho chtěli přimět, aby se pásl? Vy máte ale nápady.)

Masožravými rostlinami se zabývá dojemné drama Láčkovka věští smrt.

[editovat] Název

Brittanymurphyetailsmag2

Ošetřovatelka masožravých rostlin Barbara Stěpanovna Vronská

Někteří venkovští primitivové nazývají masožravým rostlinám masožravky nebo dokonce i býložravky, což je však zcela nespisovné a některým vesnickým primitivům by nemuselo být jasné, že nejde o masožravé živočichy ženského rodu.

Další si myslejí, že se rostliny dělí na masožravé a býložravé. Ale býložravé rostliny jsou jen podskupina.

[editovat] Zajímavosti

  • Korepetitor Josef Tesárek z Českých Velenic zaznamenal případ, kdy přerostlá Triphyophyllum peltatum pozřela mladou samici kňávy lesní

[editovat] Reklamní slogan

"Masožravé rostliny - vhodný dárek pro tchyni!"

Sarracenia flava
Rostliny
AcerAdelaide kratzmariBanánovníkBez černýBolševník velkolepýBrokoliceCelerCibule kuchyňskáCírkevČajovník čínskýČuhýřHopsinkyInteligence rostlinJílovec MaďarJmelíKaktus polárníKlausovec obrovskýKlementýnkaKokoticeKonopí setéLilek bramborLípaLopata pracovníMák setýMasožravé rostlinyOkurka setáPleskatec zavlhlýPýr zkroucenýSlunečnice ročníSmrk velkýŠalinovníkTrnka obecnáTřešeňTrdelníkTučňákVlas člověčíVlaštovičníkVrbaZelí
uncyclopedia