Mehlo

Z Necyklopedie

Mehlo je lidská bytost, vynikající vysokou mírou šikovnosti a manuální zručnosti. Stručně řečeno, mehlo je opak nemehla.

[editovat] Výskyt

Domaci kutil.jpg

Ještě v Rakousko-Uhersku a za první republiky byla hustota mehel v našich zemích extrémně vysoká. Vzpomeňme na pořekadlo „zlaté české ručičky“. Ještě v dobách tzv. socialismu byl výskyt extrémní. Důvodem byl systém DODO (dodělej doma), kterým se musely dolaďovat všechny zakoupené výrobky, pocházející vesměs ze spřátelených zemí RVHP.

Sametová revoluce však přinesla zásadní změny. Zakoupené zboží již není třeba opravovat ihned po příchodu z obchodu. Výroba surové ocele již není jedinou možností uplatnění. Nyní chce být každý Finance & Business Services Director, Coutry/Branch Manager, bankéř, advokát, genderový poradce, kouč či jiná svoloč. Nové generaci je manuální zručnost spíše ku škodě, nebyli by totiž cool a zpronevěřili by se svému prostředí.

Snad jen na našich vesnicích mehlovská tradice dosud nevymřela. Rodinný domek je totiž třeba udržovat a sehnat dnes slušného řemeslníka je mnohdy prakticky nemožné.

[editovat] Struktura

Výsledky nedávno dokončené dlouhodobé studie Českého statistického úřadu o početnosti mehel v různých vrstvách obyvatelstva jsou zajímavé:

  • Ženy – Pro někoho překvapivé zjištění, ale v ženské populaci je výskyt mehel pouze 1,42 promile.
  • Policie České republiky – počet mehel v řadách policejního sboru je přibližně mínus 0,3 promile.
  • Studenti – rovněž překvapivý výsledek: 0,2084 promile. Korepetitor Josef Tesárek z Českých Velenic to zdůvodňuje: Jako děti jsme na Vánoce dostali kapesní nůž (rybičku, později duklu), a těšili jsme se, až budeme na jaře vyřezávat píšťaličky. U počítače se dnes nikdo nic nenaučí. Snad jen vyrobit bombu, ale takto šikovných je pořád málo.
uncyclopedia