Metrolinka

Z Necyklopedie

Merge-arrows Tento článek se tematicky překrývá s článkem Prázdninový provoz.

Metrobus

Metrobus

Tramvajsiroka

Klasická metrolinka

2012-11-19-006

Metrobusy tvoří soupravy jako metro.

Kapacitametrolinek

Všechny linky mají dostatečnou kapacitu a odvezou všechny ve zdraví do cílové zastávky.

Metrolinka je poměrně často jedoucí linka mající stejně jako metro velmi dlouhou trasu, jejíž vlastností je, že při každé drobné nepravidelnosti či při zhoršení počasí začne vytvářet dlouhé soupravy několika autobusů/tramvají podobné soupravě metra. Délkou soupravy a celkovou kapacitou často soupravy metra značně převyšuje. Stejně jako u metra je také první vůz soupravy přeplněný zatímco ostatní jsou volnější. Jedinou změnou oproti metru je interval, který se průběžně mění z několika sekund po několik hodin. Metrolinka patří Dopravnímu podniku Praha a jeho ředitel je momentálně nezvěstný.

[editovat] Založení

Metrolinka měla být původně založena něco jako posílení dopravy pro Pražáky. Ředitel dopravního podniku ale rozhodl, že DPP musí šetřit 14 milionů (dvě sedmičky vína) na kauci pro Davida Ratha. S metrolinkou byly také založeny nesmyslné dopravní prostředky, jako například páteřní šaliny, či metrobusy, které nikdy z garáže nevyjedou, neboť jsou úplně nepojizdné. „Kdyby radši dopravní podnik neutrácel prachy za ty páteřáky, mohlo nám klasický metro jezdit klidně pořád stejně. A i tak, co je dpp do nějakýho Ratha?“, popsal situaci náhodný senior.

Oficiální zahájení metrolinky, páteřních šalin a metrobusů bylo 1. září 2012, v provozu se objevilo až 3. září téhož roku.

[editovat] Záhadná kouzla s finančními prostředky

Jako na každou jinou linku potřebuje dopravní podnik několik milionů vozů, přestože 99 % z nich zůstává zamčených v garáži. Když se ovšem redaktor jedněch nejmenovaných novin zeptal v Praze, kde jsou ty záhadné vozy, bylo nu řečeno, že jestli chce dále jezdit metrem, ať drží hubu. Zatím z neznámých příčin byl hned druhý den ředitel dpp nezvěstný.

Nejpodezřelejší na tom je, že ředitel dpp rád kouzlí, takže je možně, že odčaroval vozy dpp, po té také odčaroval do neznáma peníze a nakonec i sám sebe. Metrolinka ale překvapivě nebude zrušena, protože díky neustálým přestupům z metrolinky na metrobus dopravní podnik vyrejžoval několik miliard (a to za pouhých několik hodin) a má tedy na zaplacení kauce.

Metrolinka200

Jízdní řád jedné z metrolinek

[editovat] Oblíbenost metrolinky

Oblíbenost metrolinky je poměrně vysoká, především pro malé děti a Němce. To proto, že než se dostanete z místa na místo si užijete spoustu dobrodružství s rozzuřenými řidiči na přechodech. Další z výhod je, že díky metrolinkám už není taková tlačenice ve vozech. To proto, že na denním pořádku jsou dopravní nehody metrolinek a střety s chodci na přechodech pro chodce i mimo ně. Proto už není v dopravních prostředcích tolik namačkáno. A proto, že některé metrolinky jezdí v podzemi, nevadí jim projíždějící sanitky.

Linky městské dopravy v Praze editovat 
1 | 7 | 9 | 12 | 14 | 18 | 22 | 41 | 140 | 150 | 174 | 177 | 200 | 666 | A380 | Metrolinka | L1 | X-A | X-B | X-22
šde  
ROPID
Bus jede jinam Dopravci

ArrivaČeské dráhyČSADČSAD KladnoDP PrahaICOMRopid

JirkaPar Krtek

D (linka metra v Praze)Depo HostivařDolínkoidaChalupoidaJulča z metraLetňany (stanice metra v Praze)Metro do každé domácnostiMetrolinkaMetrem do BohnicPoslanecké metroPražské metroŠkoda 6MtWaldorfská škola (stanice metra v Praze)Zámky (stanice metra v Praze)

Zastavkalhotka praha Autobusy

X-AX-BX-22150174177200666Karosa C 954EIrskýbusSORVrakosa

Nehoda-tramvaj Električky

Automatizace tramvajové dopravyPorschetra1791214182241

BabaZMetra Ostatní

Blíž PražanůmDoprava v PrazeEsko PrahaFordCityJízdenka pražské hromadné dopravyLítačkaNejdůležitější trať v PrazeNádraží Praha-HolyněNízkopodlažní tramvajOpencardPrázdninový provozSeznamka v pražské MHDUbliž PražanůmVertikální chrlič intelektuálůZastávka na znameníŽabotlamA380L1

uncyclopedia