Ministerstvo zahraničí

Z Necyklopedie

Frauenkirche Dresden.jpg

Ministerstvo zahraničí ČR protestovalo proti obnově drážďanské Frauenkirche.

Auto zamini.jpg

První věcí kterou Karel Schwarzenberg udělal, bylo zakoupení nového auta.
„Jestli si pánové z ministerstva zahraničí myslí, že tady budou nakupovat nové sporťáky, tak je ujišťuju, že nebudou“ :- Jiří Paroubek

Ministerstvo zahraničních afér České republiky má velikou budovu, protože Česko má veliké zahraničí; oproti tomu Rusko má malé zahraničí, takže i jeho ministerstvo zahraničí je malé. Ministerstvo sídlí v Praze na Hradčanech v tzv. Černínském paláci, na místě, kde se podle pověsti do pekla propadla kněžna Drahomíra, matka Svatého Václava. Další pověst vypráví, že hrabě Černín, který nechal palác vystavět, se zadlužil tak, že přivedl do bankrotu celý rod. Přitom nezaplatil ani staviteli, který palác budoval. Ten se dostal do obtíží, zemřel hlady a od té doby straší po chodbách tohoto paláce. Tyto strašidelné historie (a všechny další, nám již neznámé) se projevují na každodenním chodu ministerstva a určují hlavní linii české zahraniční politiky.

[editovat] Činnost ministerstva

Hlavním úkolem Ministerstva zahraničí je prosazovat zájmy cizích států v České republice.

Ministerstvu vládnou ministři zahraničí, o tom co budou ministři dělat, však rozhodují sekční šéfové. Přesto bylo v československé a české historii několik významných ministrů zahraničí, kteří vymysleli věci, na které by řadový úředník nepřišel.

Zde je seznam nejvýznamnějších ministrů zahraničí, kteří úřadovali v Černínském paláci:

Edvard Beneš
Lhal ve Versailles o tom, kde všude v Maďarsku žijí Slováci a věřil, že Francie je spolehlivým spojencem ochotným kvůli Československu i bojovat. Když se stal prezidentem, zapomněl, že už není ministrem zahraničí a byla z toho mnichovská dohoda.
František Chvalkovský
Nejpříkladnější ministr zahraničí, jehož příkladem se řídí pracovníci Ministerstva zahraničních afér České republiky dodnes, zejména pokud jde o vztah k Evropské unii. Na jeho urnu přísahá každý nově jmenovaný český velvyslanec.
Jan Masaryk
Slavný syn slavného otce. Stal se obětí zatím poslední pražské defenestrace.
Jiří Dienstbier
Své diplomatické schopnosti bohužel objevil teprve po té, co z ministerstva odešel, a tak se stal profesionálním mírovým vyjednavačem (nikdy žádný mír nevyjednal).
Jan Kavan, zvaný Kato
Hlavním posláním ministerstva zahraničí za vlády ČSSD byl boj proti zpochybňování výsledků peloponéské války (jeho česko-řecko-bhútánská iniciativa) a výsledků II. světové války (protest proti obnově vybombardované Frauenkirche v Drážďanech).
Karel Schwarzenberg
ač člen Mumie svobody, nominován Zelenými. Okolnosti ho donutily řešit marginální problémy (sám by řekl prkotiny), jako např. umístění jakéhosi většího posedu v lese za Příbramí (navzdory tomu, že myslivost nepatři do kompetence ministerstva) nebo opakované blokády jedné okresní silnice kdesi v Rakousku.

Czech flag 2.PNG Zeman-spek.jpg
Prezident
Darek-topolanek.jpg
Vláda
People icon.png
Parlament
Spravedlnost2.jpg
Ústavní soud
Cesky erbik.png
M i n i s t e r s t v a
Neverscript.png
Historie
Ikona domeček.png
Místního úpadku
Ikona Loď.png
Námořnictví
Ikona meče.png
Národní obrny
MpPD.jpg
Pozitivní diskriminace
Fabrika.png
Práce
Métier.png
Proměny
Bankovka babis.jpg
Financí
Počítadlo.gif
Školství
Dove peace.png
Zahraničí
Medical imaging.png
Zdravotnictví
Is.jpg
Počítačologie
Pozor na kradeze.jpg
Rozkrádání
uncyclopedia