Mluvně

Z Necyklopedie

Nemluvne

Nemluvně

Mluvne

Mluvně ?

Mluvně je jedno z vývojových stádií dítěte, začínající ihned po stádiu nemluvněte a končící dnem obdržení občanského průkazu.

[editovat] Počátek

Určení přesného okamžiku přechodu mezi stádii nemluvně -> mluvně je relativně složité. Nelze zde jednoduše aplikovat metodu sledování, nahrávání a fonetického rozboru prvních slůvek, které děťátko nesrozumitelně artikuluje. Jsou to většinou slova vyslechnuta ve svém okolí, jako: máma, táta, vole, kurva, piča apod. Podobné metody jsou nevědecké.
Metodiku doporučenou pro EU vypracovala theologická fakulta Čunkovy univerzity ve spolupráci s lingvistickou fakultou Americké univerzity v Elbonii. Metoda spočívá ve stanovení chvíle, kdy člověk začne „mít duši“, původně myšleno ve filosofickém smyslu.
     I takto sofistikovaná metoda však může mít své nedostatky, pramenící v prostém nepochopení. Řada rodičů, chtíce urychlit přechod potomka mezi mluvňata, navštěvuje cyklistické obchody a kupují zde duše.
     Čunkova univerzita již obdržela od Svazu průmyslu a obchodu čestnou plaketu za rozvoj trhu.

uncyclopedia