Mobil

Z Necyklopedie

Merge-arrows Tento článek se tematicky překrývá s článkem Mobilní telefon.

Nokia duo

Výrobky firmy Nokia se odjakživa vyznačují kvalitním provedením.

Nokia 1914

Pokročilejší model telefonu od stejného výrobce.

With

Mobil občas dokáže pořádně naštvat.

Op-s-mobilem

Dnes používá mobil prakticky každý.

Mobilní telefon (Leonardo da Vinci)

První použitelný mobil navrhnul Leonardo da Vinci.

Prvni mobil

První praktické mobilní použití mobilu se dochovalo díky němému filmu v roce 1922

Mobil, Latinsky mobilium, někdy také nazýván odbornějším slovem debil je malá hranatá, zaoblená či oválná krabička, která by teoreticky měla hezky padnout do ruky. Bohužel tomu tak vždy není. Existuje v mnoha barvách a je vyrobena z různých materiálů. Nejrozšířenější barvou je posraná hnědá a vyblitá zelená. Nejlepším materiálem pro výrobu je dřevo (dubové a hruškové).

[editovat] Historie

Základy položil již v roce 1909 Jára Cimrman, po předchozí nepříliš úspěšné spolupráci s Marconim, ovšem když se setkal s Teslou vše se rychle rozeběhlo, hlavně byly správně určeny rozměry a používání. Již v roce 1922 byl použit první mobilní telefon ale bylo to v němém filmu, takže dnes nevíme jaká byla kvalita hovoru, asi moc valná nebyla, takže trvalo ještě sice 63 let než se myšlenka dostala do praxe ale to už tak někdy chodí.[2] V roce 1928 se náhodou objevil v němém filmu pokročilejší mobilní telefon a v rozměrech skoro dnešních, vzhledem k neexistenci mobilních sítí v té době lze pouze spekulovat že byl použit Cimrmanův domácí mobilní telefon, kterým šlo volat jen okruhu jeho blízkých a to maximálně do ameriky.[3]Byl bezpečně zjištěn jen jeden kus tohoto telefonu, takže se už asi nikdy nedozvíme kam dáma volala.

[editovat] Použití

Mobil se často používá k sebeobraně. Když jej po někom šlehnete, můžete mu způsobit nemalou újmu na zdraví. V řídkých případech jej používáme pro komunikaci s životními formami na jiných planetách. Mobilem lze také objednávat různé zboží.

Příklad komunikace s různými životními formami:

  • Struktura ideálního telefonního rozhovoru dle výsledků výzkumu
  • Celková délka hovoru – průměrný hovor trvá 9 minut 36 vteřin.

Z toho:

  • 3 minuty novinek týkajících se rodiny a přátel,
  • 1 minuta řešení osobních problémů,
  • 1 minuta řešení pracovních či školních záležitostí,
  • 42 sekund povídání o současných událostech,
  • 24 sekund povídání o počasí,
  • 24 sekund povídání o opačném pohlaví a sexu,
  • 12 sekund drbů o slavných,
  • 1 minuta a 42 sekund smíchu,
  • 12 sekund ticha,
  • 1 minuta o jiných obecných tématech.

Na strukturu hovoru má hlavně vliv barva vlasů a pohlaví komunikujících osob.

Příklad hovoru:

Blondýnka volá příteli mobilem a ozve se jí ženský hlas:

"Účastník momentálně není dostupný, zavolejte prosím později."
"A tobě je dostupný, ty mizerná štětko?"

[editovat] Rozšíření a výskyt

Mobil je rozšířen po celém vesmíru. Nejvíce jej ale lidé používají v Eurozóně, Spojených státech Bushových a u Rákosníků.

Mobily se obvykle podle svého vzhledu a hardwarových vlastností člení na několik typů:

cihla 
Základní typ mobilu, tvarem a hmotností se většinou blíží skutečné cihle. Bohužel nedosahuje tak dobrého technického zpracování a pevnosti jako stavební cihly, takže se nedoporučuje používat tyto mobily pro stavbu zdí.
pádlo 
Podobné cihle, občas je problém určit přesnou hranici mezi těmito dvěma typy. Obecně platí, že pádla bývají podlouhlejší, zpravidla i o něco tenčí než cihly, ovšem to nemusí být pravidlem. Stejně jako u cihel tu však platí, že mobil není příliš vhodný k účelu, který jeho název naznačuje (ale pokud se ocitnete na člunu ztraceni uprostřed moře, je na pádlování takový mobil samozřejmě lepší než nic).
véčko 
rozklápěcí mobil. Jeho výhoda je v tom, že se lépe vejde do kapsy a že ho můžete rychle zavřít, pokud se vám někdo kouká přes rameno, co píšete. Nevýhoda je, že do týdne po zakoupení začne vrzat a do měsíce se uvolní natolik, že nedrží ani otevřený, ani zavřený.
slajdr 
vysunovací mobil. Výhoda tohoto typu je, že když je zasunutý, tak je schovaná klávesnice, takže se vám nemůže stát, že omylem napíšete něco, co nechcete. Nevýhody jsou stejné jako u véčka.
smártfoun 
takzvaný "chytrý mobil" - většinou patří zároveň do některého z výše zmíněných typů. Snaží se obvykle být chytřejší než jeho uživatel a všeobecně se chová jako počítač vybavený MS Windows.

[editovat] Výrobci

Dříve existovalo několik evropských výrobců mobilů, ale postupně všichni buď zkrachovali, nebo je koupili Číňané, takže dneska se skoro všechny mobily (stejně jako všechno ostatní) vyrábí v Číně. Výjimkou jsou pouze dvě firmy: Motorolu financuje americká vláda, která se bojí, že kdyby členové US Army a CIA byli nuceni používat čínské výrobky, byla by tím ohrožena světová demokracie. A Nokia je finský národní symbol, zaměstnává 50% tamního obyvatelstva a každý Fin je povinen vlastnit mobil značky Nokia.

[editovat] Budoucnost

Mobil nebyl, je a bude. Už napořád bude provázet lidstvo a ostatní formy bytí, podobně jako daně, první máj a smrt. Vývoj nezadržitelně dospěl do stadia kdy se vrací vše zase na začátek, tak jako móda. Dnes si můžeme pořídit tzv. noPhone, jež nám pomůže od závislosti na mobilu. Má spoustu výhod, nepotřebuje baterii ani nabíječku, čímž se ušetří spoustu elektrické energie, z čehož mají radost i v Bruselu. Nikdo vás nebude unavovat otravným vyvoláváním, vůbec mu nevadí ani pád do WC nebo vody neboť dobře plave, můžete s ním házet na cíl, podkládat stůl v hospodě, aniž by jsme se museli obávat o zhoršení funkčnosti. Nedá se s ním sice fotit ani telefonovat ale to je bohatě vyváženo ostatními výhodami.

[editovat] Pozri tiež

[editovat] Mobilní operátoři

T-mobile
Všech 5 pohromadě
uncyclopedia