Mordyje

Z Necyklopedie

Mordyje.jpg

Snímek z raketoplánu názorně ukazuje, jak chudým krajem řeka protéká

Voda
Ty si preca Dihydrogenmonoxid,
čo ma drží nad vodou

             Jožo Ráž, Elán
I am the Good Shepherd...

Brněnská Přehrada
Česká přehrada
Modřická přehrada

Mordyje
Zvratka
Vltava
Lužická Hnisa

Česká flotila
Kardinál Miloslav Vlk
Křižník Václav Klaus
Loď Necyklopedie
Primátor Pavel Bém
Jaderná ponorka Kladno
Říční flotila Brno

Bezdrátová sprcha
Ministerstvo námořnictví
Těžká voda
Skoky do vody
Šetření vody
Vodáctví
Vodní elektrárna
Led Sníh Vodní pára
Vodní turistika
Vodní výtah
Povodně

Mordyje, vulgárně Moravská Dyje, antimoravsky Dyje je řeka v jižní části Moravstánu. Pramení na Vysočině, protéká kolem odmašťovny nad Dačicemi, teče kamsi do Rakouska a potom se vrací opět na Moravu, konkrétně na území Katolické AO a pokračuje dále do neprobádaných oblastí. Sama o sobě není ničím zajímavá.

Její název je však v hantecu i v dalších jazycích citoslovcem zklamání, hněvu apod. Moravský jazyk byl o toto slovo obohacen při výpravě brněnského cestovatele Ibrahíma ibn Jakúba, který byl pověřen brněnským kalifem, aby zjistil, kde a jak končí brněnská národní řeka Zvratka, jaký je její osud. Cestovatel po dlouhém a obtížném putování bažinami s hrůzou stanul u soutoku a zjistil, že brněnské zvratky jsou zcela pohlceny divokým proudem veletoku, že výsledky brněnského snažení beze stopy zanikají v Mordyji. Zvolání Mordyje! od té doby vyjadřuje konec všech brněnských ambicí proslavit Štatl ve světě.

Europa.JPG

Mordor zasahuje až na Jižní Moravu.

[editovat] Mordor

Neprobádaná krajina podél dolního toku řeky Mordyje je často nazývána Mordor. J. R. R. Tolkien ve své bájné epopeji zvěčnil vlastnosti národů obývajících tuto oblast. Ušlechtilí Elfové jsou obrazem Moravanů; skřeti, to jsou zlolajní Češi; Rakušané jsou alegoricky zpodobněni jako roztomilí hobiti a rázovití trpaslící, to jsou, jak jinak, Ostravaci. Hlavním městem Mordoru je zcela jistě Bratislava.

Google uncyc.jpg Mordyje na googleTohle je nejlepší článek na téma „Mordyje“ na celým internetu.

uncyclopedia