FANDOM

Motollica je metalová skupina původem z pražského Motola.

Motollica

Logo skupiny.

Metallica2

Motollica ve svých začátcích a poté, co musela změnit svůj image.

HistorieEditovat

Podnět k založení Motolliky dal současný bicák Lars Zürich, který dal do novin inzerát, že hledá mladé a pohledné muže pro založení hudební skupiny. Našel se jen jediný, kytarista a zpěvák James Hotwheels. Hned od počátku si s Larsem rozuměli, zvláště pak ve svém příznačném motolském patriotismu a nenávisti k ostatním pražákům. Tomu odpovídaly i jejich první písně (viz níže).

Jméno si však Motollica začala dělat až ve chvíli, kdy přibrala basáka Klofa Buráka (jenž nahradil Rona McHovneyho prohlašujícího otevřeně hrdost nad svou příslušností k Praze 666) a Dejva "Mužatku". Tento se však záhy ukázal být naprostou fetkou a jako náhrada za něj přišel další motolský vlastenec, který hraje dodnes: Kirk Hummer.

Po vydání prvních tří (to je prvočíslo) alb uvízla skupina v divočině Prdelsku, kudy jela na turné do Novoperdelkinskotěrkenskaněvskoje-Nevyslovitelnoje, když řidič autobusu prohlásil, že nejkrásnější pražskou čtvrtí jsou Hradčany a musel být utracen. V prdelské pustině nejprve kluci snědli řidiče, a když už bylo po něm, rozhodovalo se, kterého člena snědí jako prvního. Los padl na Klofa Buráka. Teprve když byl i tento zkonzumován, dorazila vysílená Motollica do Novoperdelkinskotěrkenskaněvskoje-Nevyslovitelnoje, ale scházel jí basák.

Řešením byl místní domorodý nadšenec Jasoň Ňůsted, jenž byl okouzlen, když mu James ukázal obrázek motolské nemocnice. Kapela posléze koncertovala o 107, avšak basák musel být potrestán sežráním prasopsem poté, co projevil přílišné nadšení z darování krve v nemocnici U Homolků a místo něj byl přijat primář motolského krematoria Robert Uhnilo. Tak byla Motollica konečně kompletní v sestavě, jakou známe dnes.

Po vydání pátého (to je také prvočíslo) alba, v němž se nejvíce projevoval arogantní motolský patriotismus, byla skupina vyhnána do Ameriky a byla nucena žít před nepříznivci v utajení. Nadále vystupovala pod krycím názvem Metallica.

DiskografieEditovat

Enter Kazoo Man Metallica Enter Sandman performed on KAZOO by Mister Tim (multitrack)

Píseň Vejdi, písečný muži otevírá album Motollica

  • Kill 'em all – první album; název ("Zabij je všechny") je určen ne-Motolákům.
  • Ride the Lighting – "Jeď na blesku" symbolizuje fanatismus, s jakým má Motolák řídit blesk, jenž skolí nevěřící.
  • Master of Puppets – "Pány loutek" jsou členové skupiny řídící v té době zfanatizované davy, které se vrhaly do ulic a masově demolovaly okolní čtvrtě.
  • ...and Justice for all – "A spravedlnost pro všechny" - na první pohled anti-rasový název; zde byla totiž Motollica nucena ustoupit před rozzuřenými Pražáky, kteří je chtěli lynčovat, když nevydají mírové album.
  • Motollica – skupina tu vyjadřuje sama sebe a svou pradávnou nenávist vůči Praze. Bezprostředně po poslechu několika tisíci lidmi se museli chlapci vyfičet a nadále užívat krycí jméno; veškerá další alba vyšla pod záštitou skupiny Metallica a nejsou tudíž tak důležitá.