Mrtek

Z Necyklopedie

Split-arrows Tento článek nemá nic společného s článkem Mrdka.

To je dobře, můžeš zasouložit další čtyři nepodobné a následně je vystříkat.

Jedovatý pes
Mrtek

„Mrtka z krtka!“

- anonym

Mrtek je výraz označující mrtvého krtka. Protože jsou však doloženy případy živých (resp. neživých) mrtků, můžeme říci, že jde též o krtčí zombii.

[editovat] Vznik

Aby mohl být krtek oživen v mrtka, musí nejprve zemřít. To se dá uskutečnit hned několika způsoby, mezi nejosvědčenější však patří lopata, brokovnice a Chuck Norris. Krtkovo mrtvé tělo můžeme již v tomto stádiu označit za mrtka (s takovými mrtky se můžeme setkat např. na lesních cestách), avšak protože samotný proces oživování je teprve ve své polovině, nelze ho označit za mrtka absolutního, ale pouze za mrtka částečného.

Proces vytváření absolutního mrtka je dále poněkud složitější, nežli mrtka částečného. Zde přichází na řadu odborník znalý zombifikace. Kromě nekromantů toto umění ovládají i někteří politici, kteří dokáží i ze zdánlivě mrtvých věcí udělat něco, co vás bude ještě dlouho strašit ve snu. Absolutní, tedy zmrtvýchvstalý mrtek, bývá někdy označován nepřesným termínem zmrtek.

[editovat] Povaha

Sulinek&Mrtek

Symbol mrtka si za logo své zdravotnické reformy vybral i ministr Šulínek

Vzhledem k tomu, že mrtkovi bylo zakázáno zemřít, tedy "jít pod zem", snaží se alespoň dostat pod zem vše ostatní. Můžeme ho tedy často spatřit s lopatkou, jak hloubí v zemi jámu, určenou některé z jeho zamýšlených kořistí. Tento fakt si bohužel mylně vyložilo Ministerstvo dopravy ČR, které tyto skupiny jam a děr nazvalo dálnicí.

Pokud mrtka potkáte, můžete se mylně domnívat, že jde o obyčejného krtka, poznáte jej však podle chraplavého hlasu, potutelného úsměvu a občasných záchvatů krvelačnosti. Někteří mrtci též rádi nosí modré kalhotky (ať už tanga, klasické, či s množstvím kapes). Jeho mrtčí povaha se však naplno projeví až v momentě, kdy vás takový mrtek kousne. Je zde totiž pravděpodobnost, že z vás toto kousnutí učiní mrtkodlaka. Oběť se poté (podobně jako oběti kousnutí vlkodlaka) každý úplněk mění ve zhybridnělou formu mrtka, lehce zaměnitelnou za obyčejného vykalence.

[editovat] Výskyt

Krtek

Jeden ze vzácných snímků Mrtka

Zatímco s částečnými mrtky se setkáváme prakticky na každém rohu, opravdoví mrtci, mrtci absolutní, jsou velmi vzácní. Už jen k jejich vytvoření je potřeba velmi specifických podmínek a když už je absolutní mrtek na světě, často se na veřejnosti příliš neukazuje, rozhovory odmítá a místo toho si buduje pelíšek někde v teplíčku, nezřídka i v tropech. Dokáže však být svému okolí velmi nebezpečný (rozuměj pěkná kurva), a proto, pokud ho potkáte, neukazujte si na něj prstem a nefoťte si ho, ale místo toho utíkejte, co vám síly stačí!

Fakt Hroznej Krtek F.H.K.
Imrtek

Je to mrtek, nebo pan Filuta?

[editovat] Související články

Google uncyc Mrtek na googleTohle je nejlepší článek na téma „Mrtek“ na celým internetu.
uncyclopedia
V jiných jazycích