Naklánění a propadání se zámecké věže v Českém Krumlově

Z Necyklopedie

Metla.png

Tento článek je potřeba pěkně dojebat a upravit.

Potřebné úpravy: formát, styl, odkazy

„Všechno to začalo ve 12. století, když byl vystavěn samotný zámek. Ten měl sloužit k ukrývání české šlechty, pokud bylo zrovna v módě jejich vyvražďování...“

- průvodce na zámku

„...A pokud zrovna nebylo, tak se tam jezdili rozmnožovat, aby dohnali rodinné stavy, než to bude zase v módě...“

- průvodce na zámku

[editovat] Původní nízká věž

Vez stara.jpg

Prapůvodní návrh věže

Věž měla původně sahat jen do polovičky své nynější výšky, avšak kralevic, jenž ji nechal postavit, měl komplex ze svého mikropenisu a tak věž nechal dvojnásobně prodloužit. Jenže co již mnoho lidí neví, je to, že je věž dvoustěnná, (což vysvětluje tolik na venek tlustou zeď.) Uvnitř, je mezi těmito stěnami vyplněna (vystužena) litým olovem, protože měli stavitelé strach, že by se věž při své výšce mohla zhroutit. Její hmotnost byla jedním konstruktérem z Pruska (ruského původu) Illinoiem Švestkovičem odhadnuta na více jak 200 000 000 megatun. A navíc jakmile je věž větší, tím je také těžší.

[editovat] Propad věže, její podloží a okolní krajinné vlivy

Díky této váze věž začala přespříliš tlačit na podloží a to se začalo pomalu vnořovat do zemského pláště. Takže díky této věži se propadá celý Český Krumlov. Jenže se takto propadá již od 12. Století a propadá se průměrnou rychlostí 10 cm ročně. To znamená, že vlastně celá Českobudějovická pánev je propadlá díky této věži.

Kdysi byl ( ve 12. Století) na místě dnešní pánve kopec. Podle znaleckých odhadů Mikora Nadnada, byl kopec vysoký kolem dvou set metrů a dnešní rozdíl činí zhruba 300 metrů. Nedávají Vám ta čísla smysl? Pokud si přepočítáte 10 cm za rok, krát zhruba 850 tak Vám vyjde 85 metrů, ptáte se proč je rozdíl nakonec až 300 metrů? Odpověď je nanejvýše šokující, může za to Lipenská přehrada. Je sice od Krumlova vzdušnou čarou vzdálena cirka 20 kilometrů, ale i tak to stačilo na katastrofální zvednutí hladiny podzemní vody, dalo by se říci, že podloží, na kterém Českokrumlovská věž stojí, je jak nasáklá kuchyňská houbička, jenž se hroutí jak pod svojí vahou, tak pod vahou oné věže.

Houbicka mala.jpg

Vědecká ilustrace důvodu náklonu věže

Je neuvěřitelné, že samotná věž váží jako všechny domy z Prahy dohromady. Je tedy fakt hodně težká. Ale abychom se vrátili k tématu - v 50. Letech 20. Století, byla dokončena Lipenská přehrada a začala být napouštěna. Chvíli sice trvalo (asi 30 let), než se podzemní voda z Lipna dostala až pod Krumlov, ale nakonec se i sem dostala. Od té doby se nepropadá Krumlov a věž rychlostí 10 cm/rok, avšak rychlostí 6,3 metry za rok! Pak už výsledky do 300 metrového rozdílu souhlasí.

[editovat] Samotný defekt naklánění

Špatná věc, co se také nyní děje ohromující rychlostí, je naklánění věže. Věž se totiž naklání o 15 mm/rok a rychlost se stále zvětšuje, odhadem Arnolda Schwarz-negra, se bude věž v roce 2040 naklánět 50 cm/rok díky podmáčení a nevyváženosti věže. Jak je možné, že je věž nevyvážená? Je to díky obří bublině v lité, olověné výplni mezistěn. Lidé totiž ve 12. Století věřili, že když do tekutého olova napěchují tlející prasata, pomůže to celkové pevnosti stavby. Jenže nepomohlo a časem prasata vyhnili úplně. Tím se v místech po prasetech vytvořily díry, jakési bubliny v oné litině. Na jedné straně napěchovali nejspíše více prasat do litiny, než na té druhé, což znamená, že je stavba na jedné straně těžší a celkově je tak stavba katastrofálně nevyvážená. Do roku 3000, by se měl zhroutit i zámek (věž se zhroutí už do roku 2130).

Naklonena vez.jpg

Je neskutečné, že žijeme v posledním období existence této památky, jenž tak neskutečnou rychlostí mizí.

[editovat] A co zde bude až se věž a zámek zřítí

Vez tesco.jpg

Věž se sice zřítí, ale její materiál zůstane na svém místě i na dále. Což znamená, že se pánev bude propadat tak dlouho, než se propadne do hloubky pod mořskou hladinu a zalije jí moře, jenž se bude dle odharu Lipptáka Morgusty jmenovat Malé Středoevropské moře. A podle nejnovějších průzkumů Ústavu pro geologii, dinosaurstvo a odpružené postele, se bude tato pánev (nyní i částečně kvůli hmotnosti vody) propadat ještě rychleji (zhruba 30m/rok až nakonec dosáhne propadlina takové hloubky (100 km), že se zalije vroucí lávou. Dno pánve se propálí a zbytky věže se propadnou až do středu planety skrze tekuté součásti zemského jádra. Po tomto odlehčení pánve, se její zbytek začne vracet zase zpět a do roku 100 238 531 zde bude zase rovina nebo nové pohoří.

Takže přátelé, foťáky do rukou a jdeme na prohlídku, než se to celé zhroutí!!!

uncyclopedia