Nejtragičtější události světových dějin

Z Necyklopedie

Merge-arrows.png Tento článek se tematicky překrývá s článkem Nejtragičtější události českých dějin.

Dějiny světa jsou podivné, zmatené a z velké většiny smutné. Tato stránka vám přináší výběr z těch nejtragičtějších událostí, které se kdy udály.

Earth Western Hemisphere.jpg

Bohužel není známo, kdy vznikla podivná konvence, že severní pól Země je nahoře a jižní dole, je ale jisté, že se tím znemožnila daleko zábavnější představa Země vesele kutálející vesmírem sudy.

[editovat] Šerý dávnověk

3050 př. n. l
Jeden Sumeřan vynalezl kolo. Do týdne byl nápad ukraden a zduplikovan dalšími Sumeřany, čímž byl do budoucna dán základ obchodní etice.
2900 př. n. l. 
Podiv nad tím, proč Egypťani nazvali tu novou věc "Sfinga" se stal prvním ze sedmi divu světa.
1850 př. n. l. 
Britoni prohlásili operaci Stonehenge za úspěch. Konečně se jim podařilo ty šutráky seskupit v dostatečně nesmyslném tvaru, aby tím dokázali vědce mást po celá staletí.
1785 př. n. l. 
První kalendář, sestávající z roku s 354 dny, byl představen babylonskými vědci.
1768 př. n. l. 
Babyloňané zjistili, že je něco špatně, když zima začala v červnu.

[editovat] Světlejší dávnověk

776 př. n. l 
První peníze na světě se objevily v Persii, což mělo za následek, že hned druhý den se v Persii objevil první padělatel na světě.
753 př. n. l. 
Byl založen Řím, nejvícekrát dobývané a vypalované město v historii.
525 př. n. l. 
Byly uspořádány první Olympijské hry na světě. Ukázalo se, že jsou podobně těm moderním, s tím rozdílem, že Rusové se nesnažili zapsat dvoumetrovou osobu s knírkem do ženského vrhu kouli. Místo nich to udělali Egyptani.
410 př. n. l. 
Řím ukončil praxi uvrhnuti dlužníků do otroctví, čímž odstranil největší překážku vzniku kreditní karty.
404 př. n. l 
Peloponéská válka trvala už dvacátý sedmý rok, protože ani jedna ze stran nedokázala najít písaře schopného do mírové smlouvy správné napsat "peloponéský".
214 př. n. l. 
Desetitisíce Číňanů pracovaly desítky let na výstavbě 2 800 kilometrů dlouhé Velké Čínské zdi. A po tom všem se ukázalo, že ani to nedokáže udržet sousedovic čokla venku.
1 př. n. l 
Výrobci kalendářů zjistili, že se absolutně nemohou shodnout na tom, jak se bude nazývat příští rok.
79 n. l. 
Nákup pozemků v Pompejích se ukázal jako dosti pitomá investice.
432 n. l. 
Svatý Patrik přinesl do Irska křesťanství, čímž dál domorodcům zajímavý důvod k vzájemným masakrům po celý zbytek jejich zaznamenané historie.

[editovat] Nedávný dávnověk

732 n. l. 
Evropané se úspěšně ubránili příležitosti pozvednout svou kulturu o pokročilou arabskou matematiku, astronomii a medicínu.
800 n. l. 
Francouz Karel se rozhodl, že je římským císařem. Touha po stejném titulu uvrhla polovinu evropských států do tisíciletí neustálých bojů.
1000 n. l. 
Leif Ericsson objevil Ameriku, ale řekl si, že to ani nestojí za zmínku.
1125 n. l. 
Arabské číslice byly poprvé představeny v Evropě, což dovolilo rolníkům vyřešit jejich nejvíce matoucí problém: Kolik dlužíte na daních z MMMDCCCLX lir, když jste zařazení v XXXVI procentní daňové skupině?
1233 n. l. 
Je zavedena inkvizice, aby mučila a zabíjela každého, kdo by nesouhlasil se zákony Církve svaté. Avšak tyto praktiky jsou tak nekřesťanské, že je jí dovoleno pokračovat jenom příštích 600 let.
1297 n.l. 
První burza na světě otevřena, ale nikdo nebyl tak prozíravý, aby kupoval akcie Xeroxu a IBM.
1433 n.l. 
Portugalsko odstartovalo obchod s africkými otroky, což ukázalo, co dokáže malá ambiciózní zemička s troškou důvtipu a spoustou zlých úmyslů!
1456 n.l. 
Anglický soudce revidoval případ Johanky z Arku a zrušil rozsudek smrti. Bohužel pro obžalovanou, rozsudek byl vykonán již v roce 1431.

[editovat] Nedávnověk

1492 n. l. 
Kolumbus dokázal jak moc se ztratil, když přistál na Bahamách, pojmenoval je Sán Salvador a místní obyvatelé nazval Indiány.
1497 n. l. 
Amerigo Vespucci se stal osmým nebo devátým objevitelem skutečnosti, že se jedná o Nový Svět, avšak prvním, kterého napadlo nazvat ho po sobě.
1508 n. l. 
Michellangelo konečně souhlasil s tím, že vymaluje strop v Sixtinské kapli, ale stále odmítal umýt zaflákaná okna.
1522 n. l. 
Vědci, kteří dobře věděli, že svět je placatý, učinili závěr, že Magellan uskutečnil cestu kolem něj tak, že se plazil po jeho spodní straně.
1568 n. l. 
Smutný nad pošpiněním svého dobrého jména, vyvraždil Ivan Hrozný dalších 100 000 rolníků, aby ho přestali nazývat Ivanem Hrozným.
1601 n. l. 
Kmen Čerokézů definitivně eliminuje francouzkou vojenskou sílu na území Ameriky. Přeživším Francouzům se povede založit nový stát (Kanadu) v místech, kde zůstane nepovšimnuta až do roku 1867.
1618 n. l. 
Příští generace byly odsouzený k záhubě, když Angličané popravili Sira Waltera Raleigha, ale jeho tabákové rostlinky nechali na pokoji.
1642 n. l. 
Devět studentů obdrželo úplně první tituly bakaláře umění na americkém kontinentě a okamžitě zjistili, že nejsou žádná volná místa pro chlapce s pokrokovým uměleckým vzděláním.
1755 n. l. 
V Lisabonu způsobil Václav Klaus na autogramiádě své knihy "Kulatá, nikoli placatá planeta" ničivé zemětřesení a získal alibi, díky kterému unikl obvinění z vyhubení indiánů ze severoamerckých prérijních oblastí.
1763 n. l. 
Francouzsko-Indiánská válka skončila. Jak Francouzi, tak Indiáni prohráli, ale minimálně pro prvně jmenované to nebylo nic zvláštního
1770 n. l. 
Zastřelení tři lidí během Bostonského masakru zažehlo plamen revoluce. O 200 let později by zastřeleni tři lidí v Bostonu bylo považováno za průměr pro sobotní noc.
1773 n. l. 
Kolonisté v bostonskem přístavu naházeli do moře náklad čaje. Britové tento čin nazvali barbarstvím, protože nikdo nepřidal mléko.
1776 n. l. 
Napoleon se rozhodl udržovat neutrální postoj k Americké revoluci. Primárně proto, že mu bylo teprve sedm let.
1779 n. l. 
John Paul Jones Britům oznámil „Teprve teď začínám bojovat!“, načež se začal cítit poněkud trapně po zjištění, že jeho loď se potápí.
Prise de la Bastille.jpg

1789 - Vyrabování pařížského vězení z neznámých důvodů odstartovalo celosvětovou vlnu revolucí.

1793 n. l. 
Nejslavnější větou, kterou Marie Antoinetta řekla, bylo: „Dejte jim nažrat olova!“. Bylo to taky poslední diplomatické prohlášení, které kdy pronesla. A taky poslední věc, kterou vůbec pronesla.
1799 n. l. 
Překlad nápisů na rosetském kameni konečně učencům prozradil, že egyptské hieroglyfy neříkají nic důležitého: „Drahý Ramsesi, jak se máš? Já se mám dobře.“
1805 n. l. 
Robert Fulton vynalezl torpédo.
1807 n. l. 
Robert Fulton vynalezl parník, takže měl konečně něco, co mohl vyhodit do povětří torpédem.
1815 n. l. 
Jsou stanovena pravidla Poštovní služby. Stalo se tak poté co Andrew Jackson zvítězil v bitvě o New Orleans měsíc po skončení války, o čemž ho měl zpravit dopis, který však dostal až po bitvě.
1859 n. l. 
Charles Darwin napsal O původu druhů. Má to zhruba stejnou zápletku jako Planeta opic, ale rozhodně to nevydělalo tolik peněz.
1865 n. l. 
Unionističtí vojáci čelili nejtěžšímu úkolu celé války: Udržet generála Granta natolik střízlivého, aby přijal Leeovu kapitulaci.
1894 n. l. 
Thomas Edison promítl první pohyblivé obrázky. Všem se to líbilo, s výjimkou filmových kritiků.

[editovat] Dědův věk

1903 n. l. 
Otevření Transsibiřské magistrály umožnilo cestujícím z Moskvy dosáhnout Vladivostoku za 8 dní, což je mnohem rychleji, než se tam většina z nich kdy chtěla dostat.
1910 n. l. 
Založení Mladých amerických skautů se stalo špatnou zprávou pro staré dámy, které by raději přecházely ulice samy.
1911 n. l. 
Roald Amundsen dosáhl Jižního pólu a uvedl, že jeho podezření se potvrdilo: Jižní pól vypadá zatraceně stejně jako ten Severní!
1912 n. l. 
Lidé s rezervacemi na zpáteční cestu Titaniku dostali své peníze zpět.
Svejk anim.gif

Nasazení nejmenovaného českého vojáka si státy Dohody vyložily jako výsměch jejich vojskům a zahájily masivní ofenivu.

1920 n. l. 
Osmnáctý dodatek Ústavy USA postavil pití alkoholu mimo zákon, takže s tím každý přestal. Tedy s výjimkou těch 40 milionů, kteří nepřestali.
1924 n. l. 
Hitler byl propuštěn z vězení o čtyři roky dříve na čestné slovo, že se úplně změnil a že s ním už nebudou žádné potíže.
1930 n. l. 
Objevení Pluta. Ne toho čokla, ale planety. Pes byl vytvořen až v roce 1938.
1932 n. l. 
Ukrajinci zjistili, že slova "Nás mnógo" Stalin nemyslel jako pochvalu, ale jako problém, který vyřeší.
1933 n. l. 
Německé hospodyňky zjistily, proč se ten bláznivý tapetář s knírkem už nikdy nevrátil, aby dodělal svou práci.
1933 n. l. 
Hitler založil Třetí říši a vyhlásil, že bude trvat tisíc let. S vývojem události se ukázalo, že se sekl o pouhých 988 roků.
1938 n. l.
Velká Británie a Německo podepsaly mírovou smlouvu, čímž odvrátily i to nejmenší nebezpečí vzniku Druhé světové války.
1944 n. l.
Hitlerův slib, že když vyhrají válku, dostane každý Němec Volkswagena, se ukázal být slabším stimulem, než Vůdce očekával.
1947 n. l.
Velké dlouhotrvající mrazy způsobily, že nemohla začít pořádná válka mezi USA a SSSR.

[editovat] Náš věk

Coruscant new 4.jpg

1972 - fotografie Země z vesmíru konečně utnuly dohady, že je naše planeta krásně plochá.

1990 n. l.
Michajl Sergejevič Gorbačov získal Nobelovu cenu za to, že zničil největší stát světa.
2001 n. l.
Špatně organizačně zvládnutá demolice dvou chátrajících mrakodrapů na Manhattanu dala za vznik globální hysterii.
2003 n. l.
USA se rozhodly zvítězit v nové mezinárodní soutěži Sesaďte diktátora!
2006 n. l.
Hledání desáté planety sluneční soustavy se ukázalo jako bezpředmětné, protože najednou zmizela i ta devátá.
2010 n. l.
Usáma Bin Ládin vyhlášen mistrem světa ve schovávané, dokázal se Americkým silám ukrývat téměr 10 let, odměnou byla olověná trofej a poukázka na pobyt v ráji spolu se 72 pannami, kterou mu američtí vojáci doručili osobně až do jeho vily.
uncyclopedia