Nevěstinec

Z Necyklopedie

Split-arrows Tento článek nemá nic společného s článkem Pořádek.

Srdce na hrade

Červené srdce – tradiční symbol nevěstince – zde na Pražském hradě, konkrétně Night Club Dasha (názorná ukázka, jak bordel dělá bortel)

Nevěstinec je instituce, kde se mladé dívky připravují na svatbu se svým vyvoleným. Úkolem nevěstince je vybudovat ve frekventantkách smysl pro rodinu a rozvinout spektrum schopností, které vedou k zabezpečení úspešného fungování rodiny v podmínkách současné společnosti.

V České republice existuje v současnosti díky politice ministerstva školství síť nevěstinců, která pokrývá všechna města a některé obce. Nejhustěji jsou nevěstince vybudovány v západních pohraničních oblastech, kam je obzvláště třeba přinášet výdobytky civilizace.

Nevěstince jsou v současnosti podporovány rovněž strukturálními fondy Evropské unie. Na kvalitu fungování nevěstinců dohlíží zvláštní kontrolní orgán ministerstva kultury.

I prezident Václav Havel si byl vědom kulturního významu nevěstinců, a proto jedno prestižní zařízení tohoto typu zřídil i přímo na Pražském hradě. Jako jeho symbol zazářilo nad Prahou obří červené srdce. Bohužel Havlův nástupce Václav Klaus chtěl mít celý hrad pro sebe a odmítl se o něj dělit s bohulibými kulturně-společenskými institucemi, a dnes tedy už na Hradě nevěstinec nenajdeme.

Póly excelence, které jsou v současnosti rozvíjeny a dotovány prostřednictvím fondů EU:

  • Rodina a její fungování
  • Tradiční role ženy, její klíčová role ve společnosti 21. století
  • Multikulturální obohacování genofondu
  • Ochrana přírodymuž, jeho role a obrana proti diksriminaci
Švejk2 „Kehrt euch! To jsem věděl. Faldy na mantlu v nepořádku. Jako kdyby šel od děvky nebo se válel v bordelu. Já vás, chlapečku, roznesu.“
Plukovník Schröder, II / 2 - Švejkova budějovická anabaze
uncyclopedia