Nokia

Z Necyklopedie

Nokia Tune for ensemble01:11

Nokia Tune for ensemble

Nejslavnější melodie Nokia

Nokia 1110.jpg

Revoluční Nokia 1110

Vyprodano ihned.jpg

Tato zákaznice již přišla pozdě, bohužel i veliký náklad 13 telefonů na cesty byl ihned rozebrán.

Nokia je název sovětské (státní) firmy, která na rozkaz váženého a všemi milovaného soudruha Stalina se začala zabývat výrobou Мобильный телефон. To jest v překladu (ovlivněném špatným, otřesným a zlým kapitalismem, avšak pro úplnost musíme uvést) Mobilní telefon, či (schváleno na 3 výročním sjezdu Komunistické strany československa) Telefon na cesty.

Název firmy pochází z ruského нордический Палица, což pochází z německého Nordische Keule, což pochází z finského Pohjoismainen maila, což v překladu do češtiny znamená Nordický kyj.

[editovat] Historie

Počátky firmy

V období zimní války roku 1939 vyvinula finská armáda neporazitelnou multifunkční superzbraň, kterou se rozhodli použít proti sovětské okupační armádě. Zbraň mohla fungovat jako kyj (podle toho pozdější název firmy), ruční granát, náboj do granátometu, či jako letecká bomba. Kvůli lepšímu dorozumívání mezi vojáky byla do zbraně ukryta malá vysílačka.
Pomocí těchto zbraní se Finům podařilo vyhnat Sověty zpět do CCCP, jeden exemplář této zbraně se ale dostal do Moskvy, kde byl podroben důkladné analýze. Do konce války se sovětům podařilo vyrobit kopii tohoto přístroje. Když byla poté roku 1947 založena firma Ferrari, rozhodl se Stalin, že ho chce také a rozhodl o převozu továrny z Itálie do CCCP. K tomu ale potřeboval valuty, které chtěl získat prodejem finských zbraní jakožto nové generace telefonů. Nakonec byla kvůli chybě na italské straně převezena do CCCP továrna Fiatu a Stalin se vysněného Ferrari stejně nedočkal.

Nokia 8910i

To byl vůbec první telefon na cesty, který zlidověl. Ačkoliv zlý jazykové tvrdí opak, při bližším zkoumání zjistíme, že kapitalistická firma Motorola jen sprostě okopírovala tuto řadu (a od té doby není schopna vylepšit, protože nechápou, jak vůbec může takovýto telefon na cesty fungovat). Napájení bylo zde vyřešeno šikovně - uživatel dostal v krabici přibalen i bicykl a šlapáním vytvářel elektrický proud. Přístroj (bez napájení) vážil jen(!) 13,54Kg a s napájením příjemných 25,68Kg. Cena se pohybovala od přijatelných 1 564 521 haléřů do 1 666 666 haléřů.

Nokia 7360

Tento druh patřil mezi nejúspěšnější vůbec a ve své době prakticky neměl konkurenci. Jeho předností (což ho dělalo jedinečným) bylo sluchátko, které jste mohli připevnit k hlavě. Něco tak převratného vyvolalo ve světě rozruch a i kapitalisté byli nuceni uznat úspěch vědců. Avšak i tento model měl mouchy - životnost baterií se pohybovala od půl hodiny do hodiny od výroby. Bylo tedy nutné rychle převést telefony na cesty žigulíky do elektry.

Nokia 2300

Luxusní upravená verze předchozího modelu, která vylepšuje životnost baterií až na neuvěřitelných(!) 5 hodin od výroby. Další inovací bylo i druhé sluchátko (které se též dalo připevnit k hlavě). Avšak s tím stoupla cena, i když se ještě držela v přijatelné rovinně pro řadového dělníka (jen 16 ročních platů).

Nokia 1110

Tohle byl nejvíce inovativní model. Bylo již upuštěno od módy předchozích řad a sluchátko se nedalo připevnit k hlavě, nýbrž se muselo držet. Za to ale bylo možné do telefonu na cesty mluvit. Nastala úplná revoluce a každý cestovatel si přál mít tento model u sebe, až pojede na cesty. (pomineme-li, že pokrytí bylo jen v částech Moskvy a na Brněnském hlavním nádraží). Tento model má i další přiložené funkce. Jmenujme jen některé, protože výčet by trval do nekonečna. Psaní krátkých textových zpráv díky nativní podpoře moderního formátu morse, integrovaný přijímač rádií oficiálních sovětských kanálů a další. Tento model je v současnosti nejprodávanějším telefonem na cesty v celém sovětském svazu.
Po rozpadu Sovětského Svazu byla výroba přesunuta zpět do Finska, kde vznikly další legendární modely:

Nokia 3310

Tento model se pravděpodobně nejvíce podobal původnímu Nordickému kyji, především svou nekonečnou nezničitelností a ničivou silou, která dokázala zničit celou planetu. To, že to ve skutečnosti dělala Hvězda Smrti je pouhá lež kapitalistů.
Po převzetí firmy Nokia Američany se telefony staly nepoužitelnými, protože Američané jsou příliš neschopní, aby mohli vytvářet natolik komplexní a složité přístroje. Z toho důvodu byla firma přejmenována na MicroShrott, v překladu malý šrot, což mnohem přesněji vystihuje funkci těchto přístrojů.

A co na to kapitalisté?

Kapitalisté nedokázali jít svojí cestou a začali kopírovat slavné řady Nokia telefonů na cesty. I když je nutno podotknout, že ne moc slavně, protože jejich inteligence byla příliš malá na pochopení takovýchto složitých přístrojů.
uncyclopedia