Nové Město nad Metují

Z Necyklopedie

Nove Mesto nad Metuji CoA CZ.svg

Nové Město nad Metují je již přes pět set let nové a již před pět set let se nachází nad Metují. Podle Českopedie záhy po založení vyhořelo, my však víme, že bylo založeno roku 1501 a vyhořelo v roce 1526 na oslavu volby Ferdinanda I. českým králem. To byly tehdy takové developerské zvyklosti, že se město zapálilo, aby se uvolnily lukrativní pozemky a město se mohlo založit znovu.

Město mělo hradby, ty však byly v 19. století sníženy, aby kamení mohlo být využito jako násep. Jak hospodárné!

O čem se však historie nezmiňují a co chceme zde rozebrat podrobněji, to je novoměstská chobotnice. Přesněji řečeno novoměstonadmetujská obří chobotnice, ale o to se snad nebudeme hádat. Ta je tak slavná, že je dokonce zobrazena i na městském znaku, ana sedí na hradbách – snadno poznáme že se jedná o hradby novoměstonadmetujské – a brání město před každým nepřítelem (a možná i před každým přítelem). Ta chobotnice totiž opravdu žije!

Jedná se o dosud nepopsaný druh chobotnice, žijící v Metuji a jejích přítocích. Jak je vidět, má dvanáct chapadel, tedy jedenapůkrát více, než všechny jiné chobotnice. Je to jediná sladkovodní a jediná suchozemská chobotnice na světě. Z Metuje totiž každý den vylézá, a chodí na novoměstské hradby. Není příliš jasné, co žere (vědci, kteří to měli zjistit, se z expedice do Nového Města nad Metují nevrátili), ani kde žila před postavením městských hradeb.

Nikdo by se nemohl divit, kdyby za výskytem této obří chobotnice byla bývala místostarostka B.M.

Město veliké, jehož sláva hvězd se dotýká

Bohemia:

Moravstán
a Slizko:

Cizina:

uncyclopedia